پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۵
کد مطلب: 18385
۱
۱
در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت؛

آشنایی دانش آموزان با رشته مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کشور ایران در حدود 2 هزار و 700 کیلومتر ساحل و 11 بندر تجاری دارد که 2 هزار کیلومتر آن در جنوب قرار داشته و به آبهای آزاد دنبا متصل می شود که حمل و نقل دریایی از بین حمل و نقل زمینی و هوایی مقرون به صرفه تر است؛ به همین دلیل 90 درصد صادرات غیر نفتی به وسیله کشتی ها انجام می شود.

کشتی سازی یک رشته بین رشته ای است؛ زیرا در ساخت یک کشتی تخصص های متعددی همچون مکانیک، عمران، برق، متالوژی و ... مورد نیاز است.

در این میان مهندسان کشتی ساز، مسئولیت طراحی، محاسبات مربوط به بدنه کشتی، ساخت و نظارت بر ساخت و تعمیرات آن را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، دانشکده مهندسی دريا یکی از دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که در سال 1366 با هدف پر کردن شکاف بین حجم کلان سرمایه گذاری ها در بخش مهندسی دریا و تربیت نیروی انسانی متخصص آن با پذیرش 44 دانشجو در رشته مهندسی کشتی سازی تاسیس شد و هم اینک بصورت یک مجموعه دو یاخته ای مکمل، امکان بهره برداری همزمان از زیر ساخت های آموزشی دانشگاه در تهران برای دروس عمومی، اصلی و پایه و همچنین امکانات همجواری با دریا و صنایع دریایی در بندر عباس برای دروس تخصصی رشته های خود را دارد .

در حال حاضر این دانشکده به عنوان نخستین دانشکده مهندسی دریا با نزدیک به 400 نفر دانشجوی فعال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متکفل امر آموزش و تامین نیروی انسانی متحصص در همه گرایشهای آموزشی شناخته شده و مورد نیاز در بخش مهندسی دریا است.

در طول سالهای اخیر این دانشکده نزدیک به 1000 دانش آموخته ممتاز را به جامعه علمی و حرفه ای کشور تقدیم کرده است.

ساختمان جدید دانشکده با زیر بنایی حدود 5000 متر مربع در زمینی به مساحت 8/7 هکتار در مجاورت دریا به عنوان فاز اول مجموعه ساختمانهای دانشکده ساخته شده است. لازم به ذکر است، چشم انداز دانشکده مهندسی دریا راه اندازي و دستيابي به يك دانشكده جهاني اختصاص يافته به امور آموزش و پژ‍وهش در حوزه مهندسي دريا است؛ و پيشبرد آموزش در حوزه مهندسي دريا، انجام تحقيقات تراز اول در حوزه مهندسي دريا و توسعه روابط دوجانبه با صنعت در سطح ملي و بين المللي از جمله ماموريت های آن است.

گفتنی است، دانشكده مهندسي دريا تنها دانشكده در ايران است كه به انجام امور آموزشي و پژوهشي در حيطه مهندسي دريا اختصاص يافته است.
تعداد دانش آموختگان دانشکده عبارتند از نزدیک به 1000 نفر، تعداد دانشجوی فعال در مقطع کارشناسی 200 نفر،تعداد دانشجوی فعال در مقطع کارشناسی ارشد 100 نفر، تعداد دانشجوی فعال در مقطع دکترا 25 نفر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

میلاد
Germany
سلام
کجا باید ثبت نام کنیم
چه دانشگاه هایی این رشته رو دارن؟؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی