کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتیاد والدین عامل افسردگی و پرخاشگری بیش از حد کودکان

خبرگزاری ايسنا , 19 تير 1392 ساعت 17:34

اعتیاد والدین باعث انواع مشکلات روحی از قبیل افسردگی و پرخاشگری بیش از حد کودکان می‌شود.


کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: اعتیاد والدین باعث انواع مشکلات روحی از قبیل افسردگی و پرخاشگری بیش از حد کودکان می‌شود.
علیرضا هریوندی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نقش اعتیاد بر زندگی زوجین گفت: یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها، اعتیاد است. وی با اشاره به اینکه با وابسته شدن فرد به مصرف مواد، قدرت تفکر، بینش، شناخت و رفتار‌های فرد دچار اختلال می‌شود، بیان کرد: در این صورت فرد قادر به تصمیم گیری منطقی در زندگی نیست و باعث تشنجات خانوادگی می‌شود.
کارشناس دفتر درمان اعتیاد بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: مصرف مواد از بعد فیزیولژیک باعث ایجاد حالت‌های نشئگی، خماری، کاهش اشتها و کاهش فعالیت‌های جنسی و اختلال در وضعیت خواب می‌شود.
هریوندی تصریح کرد: زمانی که یک یا هر دوی والدین مصرف کننده مواد مخدر باشند، باعث انواع فشارهای خشونت آمیز و فرزند آزاری می‌شود.
وی با بیان اینکه خانواده نهاد آموزشی و انتقال دهنده ارزش‌های فرهنگی به فرزندان است و والدین مهم ترین الگوهای رفتاری برای ایجاد رفتارهای مختلف در کودکان هستند، گفت: مصرف مواد والدین باعث ایجاد الگویی نامناسب رفتاری و زمینه گرایش فرزندان به سمت مصرف مواد است.


کد مطلب: 18444

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18444/اعتیاد-والدین-عامل-افسردگی-پرخاشگری-بیش-حد-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir