پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۷
کد مطلب: 18602
۱

ايجاد کميته هاي ارتقاي سلامت رفتاري دانش آموزان در تهران

کمیته ارتقای سلامت روانی-رفتاری دانش آموزان در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران ایجاد شد.
به گزارش میگنا رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: این کمیته ها با هدف کارآمدی و پویایی ارکان مسئول در زمینه ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان با عضویت مدیران مناطق، معاونان آموزشی، پرورشی و پژوهشی و نیز کارشناسان تشکیل شده است.

ابوالفضل رحمانی با اشاره به برگزاری آزمون های سلامت روانی رفتاری در سال تحصیلی گذشته گفت: این آزمون با حضور 126 هزار نفر از دانش آموزان در 1247 مدرسه شهر تهران برگزارشد و پس از ارزیابی نتایج آزمون چهار رکن برای ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان در مناطق تشکل شد.
وی کمیته ارتقای سلامت روانی در مناطق، شورای پرورشی مناطق، اتاق های فکر هسته های مشاوره مدیران منتخب مناطق و شوراهای مدرسه را ارکان چهارگانه ذیربط برشمرد که در ذیل کمیته های ارتقای سلامت رفتاری دانش آموزان فعالیت می کنند.
رحمانی تاکید کرد: همه مدیران مدارس باید بر اساس نتایج آزمون سلامت روانی رفتاری که در پرونده مستقل مدرسه ای به آنان ارائه شده است حداقل سه تا پنج برنامه مداخله تخصصی برای ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان مدرسه شان ارائه دهند.
وی گفت: کارشناسان معاونت های پرورشی، آموزشی و دیگر حوزه های مرتبط در مدارس هر یک از مناطق شهر تهران نیز موظف شده اند برنامه خود را در این زمینه ارائه کنند.
رحمانی افزود: این برنامه ها در اتاق فکر هسته های مشاوره و مدیران مناطق ارزیابی و برای اجرا به کارشناسان ابلاغ می شوند.
وی گفت: مدیران هر یک از مدارس شهر تهران متناسب با امکانات، شرایط انسانی، بودجه، فضای آموزشی و موقعیت جغرافیایی شان باید برنامه ای در این باره ارائه دهند تا اول مهر در سطوح مدارس و مناطق اجرا شود.
رحمانی افزود: جشنواره سلامت روانی رفتاری دانش آموزان شهر تهران نخستین بار نیمه اول اسفند برگزار و از برنامه ها، مدیران و مدارس منتخب در ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان قدردانی می شود. رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نتایج آزمون سلامت روانی رفتاری دانش‌ آموزان بر لزوم مداخله در این زمینه تاکید کرد و گفت: تصمیم گرفتیم کمیته های ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان را در مناطق تشکیل دهیم تا نتایج آزمون در مدارس نمود پیدا کند.
رحمانی افزود: تاکنون در 12 کمیته ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان در مناطق مختلف شهر تهران حضور یافته ایم و با تبیین وضع روانی رفتاری دانش آموزان هر منطقه از اعضای کمیته ها خواسته ایم برنامه های خود را حداکثر تا نیمه مرداد به اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران ارائه دهند.
وی گفت: گروه ویژه 25 نفره ای از کارشناسان مسئولیت ارزیابی برنامه های اجرایی مدارس شهر تهران در زمینه ارتقای سلامت روانی رفتاری دانش آموزان را بر عهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...