جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۱
کد مطلب: 18638
۰
تحقیقات نشان می دهد

حفظ سلامت قلب در گرو خوردن صبحانه است

به گزارش مهر، انجام تحقیقاتی از 27 هزار نفر که نتایج آن در مجله "Circulation" منتشر شده نشان می دهد که افرادی که از خوردن وعده صبحانه غافل هستند بیش از سایرین در معرض خطر مشکلات قلبی قرار می گیرند. یک گروه از محققان دانشکده سلامت عمومی هاروارد اعلام کردند که بی توجهی به این وعده غذایی فشار بیش از حد روی بدن ایجاد می کند. بنیاد قلب بریتانیا اعلام کرده است که صبحانه به انسان کمک می کند که نسبت به خوردن میان وعده های شیرین پیش از غذا مقاومت بیشتری نشان دهد. افرادی که از اطلاعات آنها در این تحقیق استفاده شد، مردان 42 تا 82 ساله بودند که طی 16 سال مورد مطالعه قرار داشتند.
طی این زمان بیش از 1500 حمله قلبی یا نارسایی مرگبار قلبی رخ داده است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه نمی خورند تا 27 درصد بیش از کسانی که روز خود را با صبحانه آغاز کرده اند به مشکلات قلبی مبتلا می شوند.
دکتر لیا چاهیل از محققان این پروژه اظهار داشت: پیام این پروژه این است که هنگامی که از خواب بیدار می شوید ظرف یک ساعت صبحانه خود را میل کنید. نتایج این تحقیق نشان می دهد که حتی خوردن صبحانه مختصر بهتر از نخوردن آن است بنابراین همواره خوردن صبحانه ای سالم و متعادل حائز اهمیت است.

وی عدم خوردن صبحانه را عامل ایجاد فشار خون بالا، چاقی و دیابت دانست که همه آنها به نوبه خود به قلب صدمه می زند. ویکتوریا تیلور متخصص امور تغذیه از بنیاد قلب بریتانیا اظهار داشت: این تحقیق تنها مردان بالای 42 سال را مدنظر قرار داده است، ما باید برای قطعیت بیشتر در این رابطه دامنه تحقیق را وسیع تر کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "