پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۲
کد مطلب: 18771
۰

زمان دقيق انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 92

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون سراسري سال 92 از پنجشنبه 17 مردادماه، گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته از ساعت 20 فردا يکشنبه 13 مردادماه منتشر مي‌شود.
به گزارش میگنا، دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران ، با اشاره به انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته از ساعت 20 فردا بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، اظهارکرد: پيش از اين قرار بود دفترچه راهنما ي انتخاب رشته روز سه‌شنبه 15 مرداد ماه منتشر شود که براي رفاه حال داوطلبان اين دفترچه زودتر منتشر مي‌شود.

وي افزود: اين دفترچه حاوي شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي براي سال تحصيلي 92-93 و نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌هاي تحصيلي هر يک از گروه‌هاي آزمايشي است که در واقع سند اصلي انتخاب رشته و گزينش دانشجو است.

وي با بيان اينکه دفترچه انتخاب رشته چاپ و تکثير نيز خواهد شد، تصريح کرد: به منظور فراهم کردن تسهيلات بيشتر براي مجازين به ويژه داوطلبان شهرستان‌هاي دوردست ترتيبي اتخاذ شده که دفترچه راهنماي انتخاب رشته چاپ و تکثير و با هماهنگي شرکت پست جمهوري اسلامي ايران از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 16 مردادماه از طريق باجه‌هاي پستي توزيع کننده اين دفترچه در اختيار داوطلبان قرار گيرد.

مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينکه دفترچه‌هاي چاپ شده شامل سه نوع دفترچه مي‌باشد، اظهارکرد: يک دفترچه براي گروه علوم رياضي و فني و هنر و زبان‌هاي خارجي، دفترچه ديگر براي گروه علوم تجربي و هنر و زبان‌هاي خارجي و در نهايت دفترچه سوم براي گروه علوم انساني و هنر و زبان‌هاي خارجي منتشر مي‌شود. وي افزود: بر اساس مقررات شرکت پست جمهوري اسلامي ايران به منظور توزيع هر يک از دفترچه‌هاي مذکور مبلغ 1000 تومان به عنوان کارمزد پست توسط بادجه پستي دريافت مي‌شود.

بيش از 800 هزار داوطلب کارنامه خودرا مشاهده کرده‌اند
 توکلي همچنين با بيان اينکه تا ساعت 9 صبح امروز شنبه 12 مرداد بيش از 800 هزار داوطلب نسبت به مشاهده و دريافت کارنامه خود از سايت اقدام کرده‌اند، گفت: به کليه داوطلباني که تا کنون براي دريافت کارنامه خود اقدام نکرده‌اند، اکيدا توصيه مي‌شود که به سايت سازمان مراجعه و با وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتيجه اوليه نسبت به مشاهده و پرينت آن اقدام کنند.
وي همچنين درباره زمان قرار گرفتن نرم افزار انتخاب رشته‌هاي تحصيلي، تصريح کرد: اين نرم افزار که به داوطلب امکان مي‌دهد که بر اساس وضعيت علمي و نمره آزمون خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسري سال 91 مقايسه کند، از صبح روز دوشنبه 14 مرداد بر روي سايت سازمان قرار مي‌گيرد.
مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينکه کارنامه نتيجه اوليه از دو بخش عمده تشکيل شده است گفت: بخش اول شامل مشخصات شناسنامه‌اي و تحصيلي داوطلب و بخش دوم شامل مشخصات آموزشي داوطلب در گروه‌هاي آزمايشي است که در آنها شرکت کرده است.

وي درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان تصريح کرد: کليه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي‌توانند پس از دريافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از ميان کدرشته محل‌هاي مورد علاقه خود از گروه‌هاي آزمايشي مجاز از بخش اول دفترچه انتخاب رشته اقدام و به ترتيب تقدم علاقه از روز پنجشنبه 17 مرداد تا سه شنبه 22 مرداد در فرم الکترونيکي انتخاب رشته ثبت کنند.

توکلي خاطر نشان کرد: اين دسته از داوطلبان مي‌توانند از کد رشته محل‌هاي تحصيلي بخش دوم دفترچه راهنماي انتخاب رشته نيز کد رشته محل‌هاي خود را انتخاب و به همراه ساير کد رشته محل‌ها که در مجموع از 150 عدد بيشتر نشود، در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش درباره انتخاب کدرشته محل‌هاي بخش دوم دفترچه راهنما نيز تصريح کرد: براي انتخاب کد رشته محل‌هاي بخش دوم دفترچه راهنما که بر اساس سوابق تحصيلي ديپلم پذيرش مي‌شوند علاوه بر داوطلبان شرکت کننده در آزمون و داوطلباني که ثبت نام کرده‌اند، کليه داوطلباني که در آزمون سراسري سال 92 ثبت نام نکرده، اما علاقمند به انتخاب کد رشته محل‌هاي بخش دوم دفترچه راهنما هستند به شرط داشتن مدرک پيش دانشگاهي حداکثر تا 31 شهريور ماه 92 مي‌توانند از 17 مرداد نسبت به ثبت نام و انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از بخش دوم دفترچه راهنما اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .