سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۵
کد مطلب: 18799
۱

تاثیر درگیری‌های فیزیکی در مدرسه بر کاهش بهره هوشی کودکان

تاثیر درگیری‌های فیزیکی در مدرسه بر کاهش بهره هوشی کودکان
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: آسیب‌دیدگی دانش‌آموزان در درگیری‌های فیزیکی مدرسه ارتباط مستقیمی با کاهش بهره هوشی (IQ)‌ فرد دارد.
به گزارش ایسنا، سالانه حدود چهار درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در اثر درگیری‌های فیزیکی مدرسه مجروح می‌شوند و تحقیقات حاکی از اثرات منفی این جراحات بر بهره هوشی دانش‌آموز است.
محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا در نخستین تحقیق در نوع خود، اثرات درازمدت درگیری‌های فیزیکی در دوران بلوغ را بعنوان یکی از مهمترین مقاطع توسعه سیستم عصبی مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، آسیب دیدگی مرتبط با درگیری‌های فیزیکی در مدرسه تأثیر مستقیمی بر بهره هوشی پسران و دختران دانش‌آموز دارد و با وجود اینکه میزان درگیری فیزیکی پسران بسیار بیشتر از دختران است، اما تأثیر منفی آسیب‌های جسمی بر بهره هوشی در دختران بیش از پسران است.
بر این اساس، دختران تنها با تجربه یک و پسران با دو جراحت مرتبط با درگیری فیزیکی در مدرسه با کاهش بهره هوشی مواجه می‌شوند که میزان کاهش IQ‌ در دختران 3.02 و در پسران 1.62 نمره است.
«یوزف شوارتز» از محققان دانشگاه فلوریدا تأکید می‌کند: چندان جای تعجب نیست که آسیب‌دیدگی در درگیری‌های فیزیکی با پیامدهای منفی برای فرد همراه است، اما تأثیر منفی آسیب‌دیدگی بر بهره هوشی بسیار شگفت‌انگیز است.
نتایج این یافته از آن جهت قابل توجه است که کاهش بهره هوشی با دستاوردهای آموزشی پایین‌تر، عملکرد تحصیلی و شغلی ضعیف‌تر، اختلالات ذهنی، مشکلات رفتاری و حتی کاهش طول عمر فرد در آینده مرتبط است.
نتایج این مطالعه در مجله Adolescent Health منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم