پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۳:۱۱
کد مطلب: 19017
۰
در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

سابقه تحصیلی مبنای پذیرش دانشجو/ پذیرش دانشجو در ۴۰۰ مرکز دانشگاهي

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرسول پور عباس، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به تغییرات در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با حذف کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی، سابقه تحصیلی افراد به عنوان مبنای پذیرش قرار می گیرد، همچنین در سال تحصیلی جدید، ۴۰۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی دانشجو می پذیرد.
وی با اشاره به تاسیس این دانشگاه افزود: یک دوره ایجاد در حدود ۵ سال، در دوره گسترش و در یک خطای استراتژیک برخی رشته های غیر مهارتی رخ داد و در سه سال گذشته دانشگاه به سمت مهارتی شدن پیش می رود. رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به مبنای سند کلی اشتغال و ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر توام کردن آموزش و مهارت افزود: همکاری با بنگاه های بزرگ اقتصادی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد تناسب بین مراکز آموزش و محیط کار در نقشه جامع علمی از اهداف این دانشگاه است.
پورعباس با اشاره به ارتباط با صنعت ادامه داد: پیشرفت دانشگاه با ایجاد یک حلقه بین دانشگاه و صنعت اتفاق می افتد که بر این مبنا، تعداد بسیاری از رشته ها در مقاطع کاردانی فنی، حرفه ای و مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای تمام مشاغل کشور را با نیروهای بدو خدمت و شاغل پوشش می دهد.
وی درباره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای ثب نام کنند، همچنین ثبت نام از ۲ روز گذشته شروع شده و تا پایان هفته ادامه دارد و در دوره کاردانی فنی و حرفه ای، از امروز شروع شده و با دریافت دفترچه الکترونیکی و بر مبنای سوابق تحصیلی یا رشته مرتبط با خود، می توانند اقدام به ثبت نام کنند و پس از آن مبنای گزینش این دانشگاه بر مبنای بالاترین معدل است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه دارای هزار مرکز است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید این عدد به دوهزار مرکز افزایش یابد. پورعباس با اشاره به ورود آسان به این دانشگاه یادآور شد:مسیر ورود به این دانشگاه آسان و دانشجویان برای فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه و برای انجام یک کار مشخص، مهارت لازم را کسب کنند.

*۸۰ درصد، شانس جذب در بازار کار
 وی با اشاره به خبر فوق یادآور شد: شانس جذب دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی ۸۰ درصد است و دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ضمن تحصیل، شغل آینده خود را تضمین می کنند همچنین دانشجویان با داشتن فوق دیپلم مرتبط می توانند در دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای تحصیل کنند. رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به ثبت نام بیش از ۵۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی تاکید کرد: در حدود ۱۹۲۰ رشته شغل در دفترچه ثبت نام مقطع کارشناسی وجود دارد که در ۳۱استان و ۱۳۸ شهر در حوزه های های صنعت،کشاورزی،خدمات و فرهنگ و هنر با ظرفیت ۷۳ هزار و ۵۱۲ ثبت نام انجام می شود و بیشتر دوره های این دانشگاه در درس های کاربینی،کارورزی ۱ و کارورزی ۲ خلاصه می شود. پورعباس با اشاره به نظام مهارتی دانشگاه گفت: در بخش پودمانی که همان نظام پیوسته است ، دانشجو در دو الی سه سال مشغول به تحصیل شده و پس از آن فارغ التحصیل می شود و جذب بازار کار می شود. وی با اشاره به نظام پودمانی گفت: در نظام پودمانی جدید خبری از امتحان جامع نیست و داوطلب می تواند یک پودمان را در هر نقطه ای از کشور اخذ کند، پودمان دوم را در شهر دیگر و در زمان دیگر و در راستای هم که در یک بسته آموزشی پودمان دو، سه و چهار تکمیل می شود و طبق مصوبه پس از آن مدرک رسمی کاردانی و کارشناسی را در انتهای دوره اخذ می شود

*طراحی بر مبنای پروژه های کلان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی درخصوص دوره های کارشناسی ارشد با عنوان مهندسی فناوری افزود: داوطلبین با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و پس از قبولی در این دانشگاه با دوره ای بر مبنای پروژه های کلان کشور مواجهند که تعداد ۳۰ دانشجوی کارشناسی ارشد برای هر پروژه تربیت می شود که فارغ التحصیلی در این دوره ملزم به ارائه پروژه است.
پورعباس با اشاره به ۶۰ پروژه کلان در کشور که تبدیل به دوره های کارشناسی حرفه ای یا فنی شده و ارتباط با صنعت در این دانشگاه افزود:ارتباط صنعت با دانشگاه از طریق پروژه ها انجام میشود که سبب می شود،دانشجو با پروژه ارتباط پیدا کند، همچنین افرادی که دارای ۳ سال تجربه کاری مرتبط باشند می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.
* دنای ایران خودرو پروژه ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی
وی با اشاره به خودوری دنا که یک خودروی ملی جدید و از پروژه های دانشگاه است، اظهار داشت: در اوایل هر سال و با اعلام ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد و در ۶۰ رشته محل داوطلبین ثبت نام کنند که پس از آزمون کتبی و شفاهی نتیجه نهایی اعلام می شود و با افزایش ظرفیت،امیدوار به حذف آزمون کتبی در این مقطع هستیم. رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به افزایش سه هزار رشته های شغل تحصیلی و همکاری وزارتخانه ها تصریح کرد: برای نمونه در حوزه رسانه، ارتباطات فنی، تجهیزات صدابرداری، در رشته پلیمر، رنگ سازی به عنوان یک شغل در نظر گرفته می شود، همچنین طبق ساختار مجلس برنامه پنجم و دولت،برنامه دستگاه های اجرایی در امر سیاست گذاری ستاد،هدایت، نظارت، آموزش ها مهارتی ورود می کنند.
پور عباس با اشاره به دوره دکتری این دانشگاه یادآور شد: دکترای فناوری به دنبال رسیدن به مرزهای دانش نیست، دنبال حل مشکلات در محیط کار تحت عنوان پروژه های کلان بوده و تفاوت فارغ التحصیلان دکتری این است که در حوزه کار به توسعه فناوری ها کمک می کند و نیاز تخصصی را به جامعه علمی کشور بیان می کند،دکترای تکنولوژی تخصص خود در نقطعه عمل به اوج می رساند، به عبارت دیگر اساتید این حوزه به عنوان سوپروایزر بر فعالیت ۵ دانشجوی دکتری نظارت دارند و فارغ التحصیلان این رشته با نظر داوران آماده کار در صنعت عالی و حوزه تکنولوژی هستند.
وی با اشاره به جذب این دانشگاه یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد جذب داریم و ۵ درصد دیگر به دلیل ادامه تحصیل در مقطع بالاتر جذب نمی شوند،میانگین در تمام رشته ها بالاتر از ۷۵ درصد است، دانشجویانی را تربیت می کنیم که بر تکنولوژی های تولید شده مسلط باشند ،همچنین افراد۳۰ سال خدمت، باید در دو مقطع تحصیلی در زمان خدمت علمی کاربردی داشته باشد که ارتقای شغلی آنان براساس دانش شغل انجام می شود و دانشجویان بدو خدمتی که ۱۹ ساله که با دیپلم وارد شده و در ۵۰ سالگی بازنشسته می شود باید مدرک تحصیلی لیسانس را داشته باشد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره مراکز رشد خوشه های فناوری خاطر نشان کرد:در شرکت های دانش بنیان به عنوان نمونه قطعه را دانشجوی این دانشگاه مونتاژ می کند و آنها تضمینی آنرا خریداری می کننند؛ همچنین نخستین مرکز رشد شکل قطعی که در گذشته درجوار دانشگاه بود برای نخستین بار در جوار صنعت است و ما مجوز ده مرکز در حوزه صنعت و لوازم وابسته، لوازم خانگی،صنایع غذایی را اخذ کردیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو