جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۳:۳۵
کد مطلب: 19058
۰
معرفی بدترین نوع کارمندان

همه رویدادهای بی‌ربط عامل حواسپرتی خیالباف ها

تحقیقات جدید نشان می دهد که هر رویداد نامربوط به سادگی توجه خیال پردازان را منحرف می کند این افراد بدترین کارمندان دنیا هستند.
به گزارش مهر، نظریه های پیشین نشان می داد افرادی که به سادگی در ذهن خود گم می شوند قادر هستند عوامل منحرف کننده بیرونی و بی ربط را از افکار خود جدا کنند اما نتیجه جدیدترین تحقیقات دانشگاه سوسکس و دانشگاه کالج لندن خلاف آن را ثابت کرده است. انجام این تحقیقات برای اولین بار نشان داده که توانایی یک فرد برای پالایش عوامل منحرف کننده درونی و بیرونی در یک سمت مغز قرار دارد.
نتایج این تحقیقات محققان دانشگاه های سوسکس و کالج لندن نشان می دهد که بعید به نظر می رسد کارمندهای خیالباف بتوانند هنگام خیال پردازیهای خود روی کاری که به آنها محول شده تمرکز کنند. سوفی فورستر از دانشگاه سوسکس اظهار داشت که تحقیقات ما نشان می دهد که افرادی که نادیده گرفتن رویدادهای منحرف کننده اطراف برایشان دشوار است، در مقابل تفکرات غیر مرتبط خود نیز نمی توانند مقاومت کنند. همچنین عکس این قضیه نیز صادق است.
وی افزود: سایر محققان ذهن اظهار داشتند که افرادی که وقت خود را روی افکار درونی صرف می کنند به تأثیرات محیط بیرونی کمتر پاسخ می گویند اما حقیقت چیز دیگری است.
دکتر فورستر و نیل لاوی از دانشگاه کالج لندن مجموعه آزمایشهایی انجام داده که طی آن از داوطلبان خواسته شد کارهای ساده ای چون شناسایی این که واژه چشمک زن روی صفحه رایانه X بوده یا N انجام دهند.
صاویر کاراکترهای کارتونی بی ربط به موضوع به عنوان عامل منحرف کننده حواث در صفحه نمایش داده شد. وقتی داوطلبان کاراکترهای کارتونی را مشاهده می کردند سرعت پاسخ دهی آنها کندتر شد این امر میان افرادی که خود را خیالباف توصیف کرده بودند بیشتر بود.
این گروه تحقیقاتی یادآور شده است که نتایج این تحقیقات نشان می دهد که انحراف از منابع غیر مرتبط درونی و بیرونی از مکانیسمهای متداول توجه سرچشمه می گیرد که در میان افراد متفاوت است.
نویسندان این تحقیق اعتقاد دارند که نتایچ این تحقیقات برای مطالعه برخی از اختلالات بالینی سودمند است. برای مثال اختلال کم توجهی - بیش فعالی دارای نشانه هایی چون حواس پرتی بدون مشخص شدن درونی و یا بیرونی بودن منبع آن است. محققان نتایج تحقیق خود را با عنوان " انحراف توسط ذهن: تفاوتهای فردی در حواسپرتی نشان دهنده سرگردانی ذهن است" در مجله "روانشناسی تجربی: یادگیری، حافظه و شناخت" منتشر کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...