جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ / ۲۱:۱۲
کد مطلب: 19327
۰

واکنش فرهاد دانشجو به خبر احتمال عزل وی از ریاست دانشگاه آزاد

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه خبر صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل خود توسط تعدادی از اعضای هیئت امنا را دو سه روز قبل شنیده است، گفت: طی دو سه روز گذشته متوجه شدم که تعدادی از اعضای هیئت امنا با تهیه صورتجلسه‌ای قصد عزل بنده را دارند البته خبر موثق و رسمی را از رسانه‌های کشور شنیدم.
وی خاطرنشان کرد: برای عزل رئیس دانشگاه آزاد قانون وجود دارد. نمی‌توان وقتی فضای سیاسی عوض شد، در حالی که عملکرد مدیریت قبلی همچنان مورد تائید است، مدیریت را تغییر داد. دانشجو ادامه داد: طی یک سال گذشته 20 جلسه رسمی با اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد داشتیم و گزارش‌ عملکرد‌ها ارائه شده است و تمام گزارش‌ها نیز مورد تائید اعضای هیئت امنای این دانشگاه قرار گرفته است.
رییس دانشگاه آزاد گفت: موارد مختلفی همچون قانونمند بودن عملکرد دانشگاه و شفافیت‌های مالی نیز مطرح شده است که تمام این موارد به تصویب و تائید اعضای هیئت امنای دستگاه آزاد رسیده است.
وی با اشاره به دریافت مجوز بیش از 2000 رشته محل گفت: طی دو ماه گذشته، 400 رشته محل مجوز گرفتند که 300 مورد آن مربوط به مقطع دکترا و 387 مورد آن مربوط به مقطع کارشناسی ارشد است. دانشجو همچنین به ساخت و ساز بیش از 700 هزار متر مربع با اولویت آزمایشگاه، کتابخانه و فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم 25 درصدی، افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه فقط سه درصد است و مردم متوجه عملکرد مسئولین دانشگاه آزاد هستند.
رئیس دانشگاه آزاد همچنین به افزایش حقوق کارکنان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از اسفند 90 تا امروز کارکنان دانشگاه‌ آزاد حدود 40 درصد افزایش حقوق داشته‌اند یعنی به عبارتی 7 درصد بیشتر از کارکنان دانشگاه‌های دولتی و در حکم آنها تفاوت تطبیق اعلام شده است یعنی برای برخی این افزایش 10 هزار تومان و برای برخی تا 800 هزار تومان بوده است.
وی همچنین به شاخص‌های کیفی پژوهش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد رتبه اول در تولید علم کشور را کسب کرده است ضمن اینکه با صنعت نیز قراردادهای خوبی منعقد کرده است. رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد که این دانشگاه از وابستگی به شهریه دانشجویان جدا شده است و تمام این عملکرد‌ها در هیئت امنای این دانشگاه مطرح و مورد استقبال قرار گرفته است.

دانشجو تاکید کرد: وقتی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد به صورت حضوری عملکرد را تائید می‌کنند فرض بر این است که در غیاب نیز همین عکس‌العمل را داشته باشند. وی ادامه داد: در طول مدت فعالیتم حتی یک مورد مخالفت از سوی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نداشته‌ام و حتی حجت الاسلام سید‌حسن خمینی چندین بار به دعوت ما در دانشگاه و واحد‌های دانشگاهی حضور یافته‌اند. حضور ایشان بیانگر این است که از روند فعالیت‌ها بسیار راضی هستند و ایشان یکی از حامیان قوی مدیریت دانشگاه هستند.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دلیل منطقی و عقلانی برای عزل رئیس این دانشگاه وجود ندارد و این کار فقط کاری سیاسی است، گفت: مدیری آکادمیک هستم و سعی کردم فهم سیاسی و نگاه سیاسی خود را به تصمیماتم حاکم نکنم و علم و آموزش و پژوهش را مد نظر قرار دهم. همین موضوع باعث شد که در انتخابات بیشترین فضای لازم را برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم به طوری که بیش از 1000 مراسم در دوران انتخابات در دانشگاه آزاد برگزار شد.
دانشجو با بیان اینکه نمی‌توان در فضای سیاسی، رئیس دانشگاه را تغییر داد، گفت: نمی‌توان مدیریت و سازمان دانشگاه آزاد را با یک صورتجلسه تغییر داد بلکه باید نقاط ضعف مطرح شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در دوره قبل خواست عمومی مردم تغییر رئیس دانشگاه بود. آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای خصوصی تاکید کرده بود که بیش از دو سال بود که می‌خواست رئیس این دانشگاه را تغییر دهد. تغییر رئیس دانشگاه آزاد خواست اعضای هیئت امنا بود. دانشجو با بیان اینکه بیش از 2/5 سال از دوره چهار ساله خدمتش در دانشگاه آزاد باقی مانده است، گفت: منطق این است که آقایان اینقدر عجله نداشته باشند تا با بلدوزر بخواهند مطالبه سیاسی خود را به یک فضای علمی تحمیل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: آدم‌ها را خوب می‌بینم و دلیلی نیست وقتی اظهار‌نظری در نقد منفی یا مثبت بنده مطرح می‌شود در ماهیتش شک کنم. وقتی در جلسات خصوصی و عمومی عملکرد دانشگاه آزاد تائید می‌شود فکر نمی‌کنم در غیاب چیز دیگری مطرح شود.

دانشجو با اشاره به صورتجلسه‌ای که توسط سه نفر از اعضای هیئت امنا امضا شده است، گفت: 6 نفر از اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده است. اگر گزارش عملکرد را ارائه دهیم قطعا باز هم تائید می‌کنند و آن افراد نیز امضای خود را پس می‌گیرند شاید با یک اطلاع‌رسانی یا خبر اشتباه اقدام به این عمل کرده‌اند.

رییس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دغدغه ماندن یا رفتن ندارم. نگاهم این است که افرادی بهتر از ما هم می‌توانند کار کنند. دانشجو خاطرنشان کرد: اکثر اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده‌اند و نمی‌کنند و عملکرد مدیریت دانشگاه را قبول دارند. کسانی که در اقلیت هستند و می‌خواهند فضا را سیاسی کنند نمی‌توانند با فضای سیاسی، افراد بزرگ هیئت امنای این دانشگاه را مجبور به ارائه رایی کنند که به آن اعتقاد ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!