کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

والدين دوره بلوغ فرزند خود را جدي بگيرند

21 شهريور 1392 ساعت 15:14

به دليل آنكه دوره نوجواني و بلوغ دوره حساس زندگي است والدين بايد دوره بلوغ فرزند خود را جدي بگيرند و با وي برخورد مناسب داشته باشند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران دوره نوجواني و بلوغ دوره حساس زندگي است و زماني است كه تغييرات ظاهري و دروني سريع در فرد ايجاد مي شود. برخورد صحيح خود فرد با اين تغييرات در هويت وي موثر است و والدين و جامعه هم در برابر آمادگي نوجوان در دوره بلوغ مسئوليت بزرگي را به عهده دارند كه سبب سلامت جسم و روح وي مي شود.
به گزارش میگنا، مريم ملك صالحي روانشناس و كارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: والدين و مربيان بايد نوجوان خود را آماده پذيرش اين دوران حساس بكنند و اطلاعات لازم به خصوص بهداشت بلوغ و باروري كه در اولويت است به وي آموزش بدهند.

وي به والدين توصيه كرد: شناخت نوجوان در دوران بلوغشان كار آساني نخواهد بود زيرا نوجوان ديدي متفاوت با افراد ديگر دارد پس بايد نوجوان خود را درك كنند به عنوان مثال نوجوان در اين دوران ديدي متفاوت نسبت به پوشاك خود داشته و به رنگ نوع و جنس لباس و دوخت آن توجه خاصي دارد كه همين سبب بحث و حتي جدل او با والدينش مي شود كه بايد والدين فرزند خود را درك كرده و با برخورد مناسب نوجوان خود را راهنمايي بكنند.


کد مطلب: 19374

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19374/والدين-دوره-بلوغ-فرزند-خود-جدي-بگيرند

میگنا
  https://www.migna.ir