چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۹:۵۱
کد مطلب: 19381
۰
استاد دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تاکید کرد

لزوم استفاده از شیوه‌های دانشجو محور در ارائه آموزش به دانشجویان علوم‌پزشکی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشجو محور بودن شیوه‌های آموزشی را از عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب افزایش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی می‌شود.
دکتر اکبر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر بکارگیری شیوه‌های نوین و فعال در ارتقاء سطح آموزش علوم پزشکی، اظهارکرد: بکارگیری روش‌های دانشجو محور می‌تواند سطح انگیزه و دانش دانشجویان علوم پزشکی را افزایش دهد.
وی افزود: استفاده از این روش‌ها در مقایسه با آنچه دانشجو تنها شنونده باشد متفاوت است، البته تاکنون برای استفاده از این روش‌ها اقدامات زیادی انجام شده است، اما اجرای کامل این طرح به فاکتورهای زیادی نیازمند است که اراده مسئولان و تعهد مدیریت را می‌طلبد.

درخشان با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح تمام وقتی اعضای هیات علمی و علت عدم موفقیت این طرح، تصریح کرد: این طرح بسیار خوب است، اما از معایب آن می‌توان به تفاوت زیاد درآمدی استادان تمام وقت و پاره‌وقت اشاره کرد، چرا که میزان درآمد استادی که تمام وقت خود را در دانشگاه و بیمارستان می‌گذراند با استادی که در مطب فعالیت می‌کند متفاوت است، بنابراین برای کاهش این امر و افزایش انگیزه استادان باید از ابزارهای تشویقی استفاده کرد.

وی درباره شیوه پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی نیز، خاطرنشان کرد: برای انتخاب دانشجویان علوم پزشکی باید دو آزمون کتبی و شفاهی همانند دیگر کشورها برگزار شود تا از طریق آزمون شفاهی، توانایی دانشجو از لحاظ جسمی، روحی، انگیزه اولیه و میزان علاقه‌مندی وی سنجیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین درباره کیفیت بیمارستان‌های آموزشی، گفت: این بیمارستان‌ها از تجهیزات خوبی برخوردارند. یکی از حسن‌های بیمارستان‌های آموزشی در کشور تعداد زیاد بیمار است که در واقع کیس‌های آموزشی به حساب می‌آیند، اما ضرر این امر آن است که تعداد بالای بیمار بار درمانی را افزایش می‌دهد که این امر به قسمت آموزش لطمه می‌زند، در واقع در این صورت بیشتر به امر درمان تاکید می‌شود تا آموزش دانشجو.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند