کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

2 دلیل کاهش ظرفیت دکتری در پردیس های دانشگاه خوارزمی

رایزنی با وزارت علوم برای افزایش ظرفیت

1 مهر 1392 ساعت 22:54


سرپرست پردیس تهران دانشگاه خوارزمی با ارایه توضیحاتی در خصوص کاهش ظرفیت پذیرش دوره دکتری پردیس‌های این دانشگاه گفت: اصلی ترین دلیل کاهش ظرفیت پذیرش این بود که داوطلبان موفق به کسب 50 درصد نمره نشده و حد نصاب نمره علمی را کسب نکرده اند.
دکتر علیرضا الهی در گفتگو با مهر درباره کاهش ظرفیت های دوره دکتری پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی گفت: اینکه تعداد نفرات کمتر از ظرفیت‌هایی است که اعلام شده فقط 2 دلیل دارد اول اینکه خیلی از افراد نتوانستند حد نصاب نمره علمی را کسب کنند، در متن فراخوان پذیرش دانشجویان دکتری در پردیس های دانشگاه خوارزمی که در سایت دانشگاه نیز موجود است آمده شرکت کننده باید حد نصاب علمی را کسب کند تا پذیرش شود.

سرپرست پردیس تهران دانشگاه خوارزمی افزود: از سوی دیگر در برخی رشته ها هم براساس اعلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری یک مقدار کاهش ظرفیت ایجاد کردیم. وی در پاسخ به این سئوال که آیا از ابتدا کاهش ظرفیت اعلام شده بود، گفت: از ابتدا درخواستی برای کاهش ظرفیت وجود نداشته اگر چنین بود دانشگاه هم فراخوان اعلام نمی کرد، سازمان سنجش براساس مصوبه شورای گسترش درخواست کرده که ظرفیت ها مقداری کاهش یابند.
الهی درباره اینکه آیا دانشگاه موظف نیست که طبق ظرفیت اعلام شده دانشجو پذیرش کند، گفت: دانشگاه اعلام کرده 10 نفر در هر رشته پذیرش می شوند به شرط این که 50 درصد نمره کتبی و 50 درصد نمره مصاحبه را کسب کرده باشد، اما بیشتر افراد حد نصاب نمره را کسب نکردند. وی افزود: دفتر گسترش وزارت علوم به سازمان سنجش قانونی ابلاغ کرده که براساس آن سنجش خواستار کاهش مقداری از ظرفیت ها شده است.
سرپرست پردیس تهران دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در نهایت ما درحال رایزنی هستیم تا اگر امکان دارد این ظرفیت ها را کاهش ندهیم، افزود: اسامی افرادی که روی سایت به عنوان قبول نهایی اعلام شده می توانند ثبت نام کنند.
به گزارش مهر، دانشگاه خوارزمی 17 تیرماه آزمون داخلی دکتری پردیس های تهران و کرج را زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کرد و با وجود اینکه پیش از این اعلام کرده بود در هر رشته دکتری پردیس تهران 10 نفر و در پردیس کرج نیز 10 نفر دانشجو پذیرش خواهد کرد ظرفیت های خود را پس از اعلام نتایج کاهش داد.


کد مطلب: 19561

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19561/2-دلیل-کاهش-ظرفیت-دکتری-پردیس-های-دانشگاه-خوارزمی

میگنا
  https://www.migna.ir