پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۷
کد مطلب: 19660
۴
۴۵

رئیس انجمن روانپزشکان ایران هشدار داد: روانشناسان یا مشاوران حق تجویز دارو ندارند

رئیس انجمن روانپزشکان ایران هشدار داد: روانشناسان یا مشاوران حق تجویز دارو ندارند
معضل دخالت روانشناسان در امور پزشکی
دکتر غلامرضا میرسپاسی در نشست خبری در مورد وضعیت بیماری‌های روان‌تنی در کشور، گفت: منشأ بسیاری از بیماری‌های روانی، جسمی هستند و به همین دلیل پزشکان و متخصصان در کنار معاینه بیماران خود، باید به موضوع ریشه‌های روان‌شناسی نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: بیماری‌های روان‌تنی، بیماری‌های جسمی هستند که دلایل روانپزشکی دارند، مانند بیماری‌های فشار خون، پرکاری تیروئید، زخم معده و ...، بنابراین نگاه‌ها باید تغییر کند.

میرسپاسی تصریح کرد: روان‌تنی بحثی است که جامعیت انسان را مشخص‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که انسان موجود واحدی است و اتفاقاتی که در مغز ایجاد می‌شود، بیماری‌های جسمی و روانی را سبب می‌شود.
رئیس انجمن روانپزشکان ایران با انتقاد از تجویز دارو از سوی مشاوران،روانشناسان و نسخه‌پیچی آنها، گفت: برخلاف وضع موجود در جامعه ما در حال حاضر در دنیا 80 درصد درمان‌های روانشناسی دارویی است، اما فقط روانپزشک حق دارد که بیمار روانی را برای اولین بار معاینه کند و هر وقت صلاح دانست به مشاور، روانشناس و مددکار ارجاع دهد.

وی تصریح کرد: اما متأسفانه بیماران بیش از مصرف دارو از حرف زدن خوششان می‌آید و به همین دلیل به سمت مشاوره بیشتر می‌روند. میرسپاسی تصریح کرد: مشاوره در جای خود و توسط افراد آموزش‌ دیده خوب است اما این افراد حق تجویز دارو ندارند، در حالی که بر سر هر خیابانی تابلوی روانشناس و مشاور وجود دارد.

وی گفت: در حالی که این افراد صلاحیت مداخله در امور روانپزشکی را ندارند، نسخه‌پیچی می‌کنند و حتی روانشناسان صنعتی کار مشاوره انجام می‌دهند. رئیس انجمن روانپزشکان ایران افزود: در این میان فقط روانشناسان بالینی هستند که مانند روانپزشکان اجازه معاینه بیمار را دارند اما فقط در حیطه صدور گواهی، ارزیابی روانشناسی و انجام آزمون‌های تستی می‌توانند در نسخه بیمار مهر خود را صادر کنند.

وی افزود: طبق قانون کسی که نسخه می‌نویسد، باید پزشک باشد، بنابراین روانپزشکان فقط حق تجویز دارو را دارند، در حالی که خلاف آن را می‌بینیم.

میرسپاسی گفت: بارها انجمن روانپزشکی نسبت به این موضوع موضعگیری کرده و مکاتبات زیادی با مجلس، وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی انجام داده و نسبت به این موضوع اعتراض خود را اعلام کرده است.

وی افزود: بسیاری از مشاوران، نسخه‌نویسی می‌کنند، در حالی که این جرم است و حتی گاهی مهر پزشکی هم بر پای نسخه می‌زنند. پیگیر این موضوع بوده‌ایم و آنها را به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده‌ایم.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران تصریح کرد: از انجمن روانپزشکی به وزارت بهداشت و به انجمن داروسازان نامه نوشته‌ایم که به داروخانه‌ها اعلام کنند، نسخه را از مشاوران دریافت نکنند، اما مشکلاتی در این راه وجود دارد و داروخانه‌ها حتی بدون نسخه هم به راحتی به افراد دارو می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سعيده
Iran, Islamic Republic of
من ديدم روانپزشكان هم تو فرايند جلسات مشاوره روان شناسان دخالت بيجا مي كنن و از مراجعه اسرار زندگي آنها را نيز سئوال ميكنن
nahid
اولا مشاوران و روانشناسان دارو نمی دن چون اجازه دارو دادن ندارند و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نظارت داره در ضمن تابلوی مشاورا و روانشناسا از طرف همین مرجع صادر میشه !
از همه مهمتر اینکه روانپزشکا فقط بلدند مراجع های بیچاره رو به دارو وابسته کنند تا مشتری هاشون کم نشه !!!
توجه!!! حسود هرگز نیاسود!!!!!!
بهار
Iran, Islamic Republic of
چیزی رو که میگی عملا تجربه کردم. به والله درسته. من رو به کلردیازپوکساید معتاد کرد و الان تو اینترنت به زبان انگلیسی میگردم تا بتونم کسی رو پیدا کنم که بگه چطور تیپر کنم ولی اونها هم مشکل من رو دارن و معتاد شدن و از دکترشون خواستن کمکشون کنه برای تیپر و اون دکتر جوابشون کرده. به خدا قسم این مخالف شرافت هست و من الان دارم زجر میکشم و نمیدونم چطور کلردیازپوکساید رو که 14 ماه برام نوشت ترک کنم و کمکم نمیکنه و دستورالعمل ترک رو بهم نمیگه
جومونگ
به نظر من اینکه روانشناس یا مشاور بخواهد دارو بدهد اصلاً درست نیست و در حیطه تخصص او هم نیست و این قضیه هم بندرت و خیلی کم اتفاق می افتد و دارو خانه هم مجوز دادن این دارو رو نداره.
اما اینکه رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفتند که مراجع بعد از مصرف دارو دوست دارد حرف بزند و به این دلیل پیش روانشناس و مشاور می رود واقعاً برای ایشان متأسفم که اصلاً آشنایی با درمان روانشناسی و مشاوره ندارند و دوم اینکه طبق کدام آمار رسمی می گویند 80 درصد درمان ها دارویی است در حالی که دارو در اکثر موارد فقط بیماری را کنترل می کند و عوارض هم دارد. و اینکه چه کسی گفته که فقط روانپزشک حق دارد برای اولین بار بیمار روانی را ببیند و به روانشناس یا مشاور ارجاع دهد درحالی که روانشناس نیز این کار را انجام می دهد و گاهی اوقات مراجع را به روانپزشک ارجاع می دهد آن هم در صورتی که نیاز به دارو باشد. پیشنهاد می کنم رئیس انجمن روانپزشکان مقداری مطالعات خود را در مورد رشته های روانشناسی و مشاوره و گرایشهای این رشته ها داشته باشند و....
Iran, Islamic Republic of
وقتی چهارتاآدم بی سواد بشن رئیس انجمن روانپزشکان نتیجش میشه این دیگه حرفاش مفت نمی ارزه
سعید
بازار شما کساد شده است؟ همان طور که شما نباید در کارهای مشاوره ای دخالت کنید مشاوران نیز نباید در اور پزشکی دخالت نمایند.درست است که در موارد دارو درمانی موثر است اما برای درمان بسیاری از افراد مشاوره و روان درمانی موثر است.
نازنین زهرا
Iran, Islamic Republic of
واقعا بهم برخورد حالا انگار چی هستن که از حق تجویز داروشون!!اینجوری دفاع میکنن این آقا اگر سواد داشت باید میدونست که بیشتر بیماریا روانی منشا روحی دارن نه جسمی تو دوسال تخصص مهر روانپزشکی میگیرن فک میکنن چی هستن یه ذره فک کنه باید خودش متوجه بشه اون درمانی خوبه که بدون دخالت دارو باشه کار روانشناسی ارزشش خیلی بالا تره که بخواد با روانپزشکی مقایسه بشه (البته روانشناسی بالینی)
هومان
نه دیگه نشد نازنین زهرا خانوم همه گرایش های روان شنایس ارزشمندند عزیز
نیلو
Romania
کاملن موافقم!!!!
علی
در روستاها روانشناس نداریم
نارسیسم
از اطلاعات قلیل ، کهنه، متعصبانه ، موهن و بی پایه و اساس این برادر روان پزشک استفاده نبردم.
حامد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
از کلیت صحبتهای ریاست روانپزشکی کشور متاسفم که این چنین هتاکانه و بدون فکر افراد را مخاطب قرار میدهند
افسوس و صد افسوس بر ریاست کشور که انتظار میرود بجای...
حامد نق... -دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی
Iran, Islamic Republic of
مرسی
بهنام سکونت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جالبه، با اینکه دکتر روانپزشک(متخصص اعصاب و روان) ریاست انجمن روانپزشکان کشور (با این القاب احساس آرامش کردید؟)می فرمایند بیماریهای " روان تنی" یعنی ابتدا روان انسان هست که روی تن (جسم)اثر میذاره پس باید روان انسان درمان بشه تا جسم او بهبود پیدا کند.به همین دلیل این نوع اختلال در تخصص روان شناسان بالینی می باشد نه روانپزشکان، چرا که دارو فقط می تونه روی جسم اثر داشته باشه نه روان.البته بیشتر داروهای روانپزشکی اکثرا اثر آرامبخشی برای مراجع دارند تا درمانی.دکتر عزیز شما روانپزشکان چند واحد درسی در مورد نظریه های شخصیت،نظریه های یادگیری،رواندرمانی،انگیزش و هیجان،احساس و ادراک،روانشناسی اجتماعی(انسان موجود اجتماعیست)،پرورشی،آزمونهای هوشی- تشخیصی وشخصیت،اصول بالینی،روان شناسی رشد،رفتار درمانی،و و و ... پاس کرده اید؟ بجز کاپلان سادوک(که روانشناسان بالینی هم پاس می کنند)و فارماکولوژی (دارو شناسی )اعصاب و روان و چند واحد دیگر در مورد فیزیولوژی که روان شناسان بالینی هم در مورد فیزیولوژی مغز، و اعصاب و غدد در دانشگاه واحد درسی پاس می کنند.امیدوارم مردم فهیم ما روز به روز در مورد تفاوت بین روان شناسان(رواندرمانی) و روانپزشکان محترم (دارو درمانی) آگاهتر شوند.
زیبا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر !
اولا که در کشورهای پیشرفته دنیا مثله آمریکا سوییس روانشناسان بالینی حق نسخه برخی داروها را دارند
حابللا اینکه در ایران این حق داده نمیشه
یه علت بیشتر نداره
اونم مافیای پزشکی !!!
یه پزشک بی حوصله با نه ماه توجه کنید فقط نه ماه حق روان درمانی رو میتونه بدست بیاره و این امر مداخله ایشون حساب نمیشه
در حالیکه یه روانشناس بالینی حتی در مقطع دکتری نمیتونه چهار تا اسم دارو رو بنویسه!
آیا واقعا روان درمانی انقدر ساذده و سهل الوصول و قرص نویسی انقدر پیچیده و سخت اسـت!!!!
تا کی پزشکان میخواهند پای خود را از حوزه کاری خود فراتر بزارند چرا اجازه نفس کشیدن به تغذیه ایها به روانشناسها و حتی همکاران شماره دار خودتون! ماماها نمیدید!
یک ماما پس از گذروندن چند واحد دارو حق تجویز دارو به صورت محدود رو با عنوان مدرک کارشنماسی پیدا میکنه اما روانشناس برای یه افسردگی ساده ....
البته همیشه تحریمها باعث پیشرفت میشه!
شاهد پیشرفتهای روانشناسان این مرز و بوم بدون استفاده از داروهاتون باشید......
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
به نظرم خیلی باید بی انصافب کنید اقای به اصطلاح دکتر...
روانشناسی شغل شریفیست.
به نظرم هرکسی میتونه با دارو مریض رو بهبود ببخشه...ولی هنر اینکه با حرف زدن بتونی حال کسی رو خوب کنی...
برامون مهم نیس حق تجویز دارو بدین یانه فقط برامون مهم یکم بشینین مطالعه کنید تا نگید ریشه بیماریها جسمیه!
کتاب ندارین کتاب تهیه کنم واستون؟!
بهار
Iran, Islamic Republic of
روانشناسها دعوای روانپزشکها با شما به خاطر پوله. اونها باید دارو بدن تا بتونن زندگی کنن. روساشون با شرکتهای دارویی قرارداد دارن. با بیمه قرارداد دارن. اونها پشت هم هستن و با مافیا میخوان پول در بیارن. خدایا توکل به تو. خداذ اگه اشتباه میگم هدایت و تنبیه کن من رو
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
اينايى كه ميگن روان شناس فلان و بسار اخه بچه اون كه پزشكى قبول ميشه كه تا تو كنكور رتبه بياره دهنش سرويس بعدم كه تو دوره عمومى بايد ٢٨٠ واحد درس بخونه بعد امتحان سخت تخصص بين همون نوابغ كشورى بعد هم ١٠٠ واحد تخصص چى ميگين شما رفته از پيام نور روانشناسى گرفته فكر كرده دكتر شده
Iran, Islamic Republic of
پزشكي محترمه اما پزشك بيسواد زياد داريم
كه گند ميزنن تو درمان
دکتر موسوی
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم شما خودتو ناراحت نکن.دوستان روان شناس بنده اشاره به این داشتن که باید حد و مرزها رعایت بشه و قطعا اگر شما بی طرفانه صحبت های آقای رییس! رو خونده باشید می بینید که ایشون بی احترامی کرده.این باور فقط در ایران وجود داره که پزشکان از هر قشر دیگه برترند! نه عزیزم.کسی به پزشک ها توهین نکرد.حرفی که دوستان زدن اینه که باید احترام روان شناسان عزیز که در مقطع دکترا هستند و به یقین میشه گفت چندین برابر روانپزشک از اختلالات روانی و نحوه ی درمان اون آگاهی دارن رعایت بشه و هر کسی بره سر جای خودش بشینه.دلیل نمیشه چون پزشک عمومی 280 واحد پاس کرده پس بیشتر میدونه.280 واحد رو در مورد روان شناسی پاس کرده آیا ؟؟؟واقعا متاسفم برای افرادی که از سر حسادت و بی سوادیشون به روان شناسان توهین می کنن.
خانوم میم
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که خودت میگی پزشکی خونده....پزشکی چه ربطی به رواندرمانی داره ؟ اگه از رواندرمانی خوشش میومد روانشناسی میخوند نه پزشکی که تنها مربوط به بدن انسانه نه روح و روانش... یه پزشک حق رواندرمانی رو نداره...شما آسم داشته باشی میری سراغ دندونپزشک؟ شاید به خاطر فقط شباهت اسمیشونه که این دوتا (روانشناس و روانپزشک) رو با هم اشتباه میگیرن....هرچه قدر هم رتبه اش خوب بوده و جزو نوابغ هم محسوب می شده...این نابغه حق نداره کاریو بکنه که در حوزه ی کاریش نیس ...پزشکی به جسم مربوط میشه نه به روح روانپزشک هم فقط تخصصشو برای تجویز دارو برای بیماری هایی که با روح و روان سروکار دارن گرفته نه روانشناسی و مشاوره و رواندرمانی
No name
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم بحث سر این نیست که کی کجا و کی با پوووووول رفته صندلی های پزشکی رو خریده وشده دکتررررر
بحث سر اینه که اگه ما نباید تو کار روانپزشکا دخالت کنیم اوناهم غلط میکنن تو کار و تخصص روانشناس ها فضولی کنن. بله... پس اگه قرار با پول دکتر بشم میخوام صد سال سیاه دکتر پولی نشم... هرزگی بهتر از این مدرکه که شما میگیرید و به خودتون میگید دکتر....
دکتر مرادی
Iran, Islamic Republic of
فوق لیسانس پیام نور واحد علی آباد کتول
کارشناسی روانشناسی بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی با معدل 9/75
اینا اکثریت متخصصان !!!! روانشناسی ایران هستند(حالا کجا دوره تخصص گرفتین؟ شرکت در 150 ساعت کارگاه استاد پولدوستیان )
ولی برای قبولی در تخصص روانپزشکی چقدر باید زحمت کشید؟ یه لحظه جان من بشنید فکر کنید
این دوستان متوهم حق اظهار نظر در تخصص روانپزشکی ندارند .80درصد شما اینقدر هذیان خودبزرگ بینی دارید که برای کلاس کار هم شده از اصطلاحات پزشکی بر سر دفتر مشاوره تون استفاده می کنید مثل: مطب-متخصص-کلینیک-
محمد کرمیان
Iran, Islamic Republic of
از کی تا بحال دانشگاهای دولتی شده معیار برتری یا باسوادی ؟؟؟ سواد آدم به خودش و پشتکار خودش بستگی داره ، شاید همین آدمی که کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی و کارشناسی ارشد پیام نور داره سواد و شعور درکش از تو یکی بیشتر باشه ...
دکتر نوروزی
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره خودتون اول روان درمانی بشین بعد برین سراغ روانپزشکی
چون با این لهن حرف زدن و تعصب و فرافکنی واقعا برای جامعه خطرناک هستین
روان پزشکا برای کسی که از سگ و گربه هم فوبیا داره دارو تجویز میکنن چون کاری جز این بلد نیستن متسفانه
یا مثلا کسی که سادیسم داره میخوان چه دارویی بدن بهش ؟ یا اختلالات شخصیتی که فقط میدونن چنتا ضد افسردگی و ارامبخش تجویز کنن پس فردا علایم تحمل و ترکشم پدرشونو دربیاره
نیازی به تعصب نیست هر کسی تو کار و شغل خودش شریف هست اکثر روانپزشک ها روانشناس هم بودن و برعکس
تقلیل گرایی همیشه در پزشکی بوده و هست
کنتی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ممنونم از نظرات تخصصی و حرفه ای عزیزان.
جای تاسف هست که رییس چنین انجمنی اینطور هتاکانه و سخیف بدون آگاهی از فرایند رواندرمانی اظهار نظر غیر حرفه ای خودشون رو رسانه ای میکنن کاش به جای باد به غبغب انداختن اندک نظامهای رواندرمانی رو مطالعه میکردن تا اندک با زحمات تخصصی و انسانی روانشناسان آشنا میشدن و فیدبک هایی را که مراجعین از روانپزشک ها و روانشناس ها می دادن رو پرواضح بررسی می کردن.
فديا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اينجانب به عنوان همراه بيمار با دكتر غ.ر.م. آشنا شده و ايشان بسيار از نظر تشخيص بيماري و همچينين بخورد انساني بدترين دكتر معالج در اين زمينه مي باشند و تشخيص ايشان كاملا غلط بوده و حال بيمار را نه تنها بهبود نداده بلكه بدتر نيز نمودند خارج از مطالب پزشكي برخورد انساني ايشان بسيار زننده بوده و هيچ وقتي براي بيمار نزاشته و دليل تشخيص نادرست ايشان گوش ندادن به مشكلات مراجعه كنندگان مي باشد ايشان حتي حاضر به صحبت در مورد مسايل و مشكلات بيماران نداشته و بدون دانش كافي در مورد مسايل بيمار به دادن دارو و در نهايت بستري بيماري ني نمايد .

تشخيص غلط ايشان حال بيمار را صد برابر بدتر نمود
سارا
United States
بی سوادترین دکتر روانپزشک کشوره ایشون..من خودم دانشجوی دندانپزشکی بودم و بخاطرمریضی مادرم همراه ایشون وارد مطب شدم...ایشون بسیار بی سواد و بی ادب هستن و فقط به فکر پول و بستری کردن ..شبی یک میلیون پول میگیره بابت بستری ۳تا ویزیت الکی میزنه ۵۰۰ هزار تومان...متاسفم واسه جامعه پزشکی که ایشون رییس کرده
Iran, Islamic Republic of
بی ادب و بی شعور
دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب محضر همکاران محترم...
1- ای کاش پژوهشی در این زمینه انجام شود تا روند بهبود بیماران توسط روانشناسان و روانپزشکان مشخص شود:
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
2- اینجانب تا کنون بیماران بسیاری را به روانپزشکان محترم ارجاع داده ام اما حتی یک مورد هم پیش نیامده است که بیماری اظهار کند به توصیه روانپزشک به روانشناس یا مشاور مراجعه کرده است.
امام علی "ع" : نادان ترین مردم کسی است که خود را داناترین مردم بپندارد.
3- تحقیقات APA عکس اظهارات رییس محترم را گزارش می کند.
4- دارو تنها نقش تنظیم هورمونی و عصبی و تعدیل و کنترل رفتار را در بدن بیمار به عهده دارد و چون در شخص به لحاظ شناختی، رفتاری ، هیجانی و ...تغییری ایجاد نکرده است تاثیر درمانی بسیار اندکی دارد :
آری عزیزان کار دارو هم همین است: اعضاء و اعصاب و هورمونها هم در حضور دارو(محافظان بدن) جرات ندارند که دست از پا خطا کنند و نشانگان بیماری را بروز دهند ، اما با پایان تاثیر دارو بر بدن ممکن است وضع بیمار وخیم تر از حتی حالت اول گردد. زیرا تاثیرات مخرب دارو نیز بر بدن ناچیز نیست.
5- با همه این تذکرات باید اعتراف کرد که درمان بسیاری از بیماری های روانی تنها با مداخله روانپزشکان محترم امکان پذیر می باشد.
6- تاره جند سالی است که مردم عزیزمان برای حل مشکلات حوزه های روانی ، احساسی ، عاطفی ، ادراکی ، هیجانی و ارتباطی و .... به رواندرمانگران اعتماد کرده و به ایشان مراجعه می نمایند...
بیاییم بیش از این "خودزنی" نکنیم .
با سپاس از توجهتان
مهری
Germany
خواهر من افسردگی داشت گریه میکرد و غمگین بود بخاطر زندگی زناشویی مشگل دارش-روانپزشگ بهش دارو داده و گفته جنون و افسردگی دو قطبی داره-حالا به جایی رسیده که اگه چند روز قرص نخوره هیچی حالیش نمیشه فکر میکنه تو امریکاست و با اوباما داره حرف میزنه روانپزشگ ها حال آدمو بدتر میکنن به جای اینکه چشم درست کنن ابرو رو هم خراب میکنن که
Iran, Islamic Republic of
حال ادما بدتر میکنن و بم به دارو دادنشون افتخار میکنن تازه باوجود اینکه حال ادمو بدتر میکنن توهینم میکنن من خودم دارو های روانپزشکی خوردم ادم کرونا بگیره ولی داروی روانپزشکی نخوره چون من هم داروی روانپزشکی خوردم هم کرونا گرفتم
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر به اصطلاح رعیس انجمن اون مشاوری که دارو تجویز کرده حتما مشکلی برا بیمارش پیش نیومده که شما اینقدر حرس می خوری فقط یکم پول از جیب روانپزشکا کم شده
Iran, Islamic Republic of
خواهشا رعیس انجمن رونشناسا از روانشناسا حمایت کنه نه یک حمایت بی سوادانه یک حمایت صحیح ازش ممنون میشم
بهار
Iran, Islamic Republic of
روانپزشکها باید این حرف رو بزنن چون زندگیشون رو با معتاد کردن مردم به انواع قرصها میگذرونن. آدمهای متقلبی هستن که حتی موقع تجویز داروها (که معمولا سه تا سه تا مینیمم اقلام تجویزی شون هست) به فرد نمیگم این داروها بسیار خطرناکه و موجب اعتیاد میشه. اینها فقط میخوان همراه با شرکتهای دارویی و خدمات بیمه پول در بیارن و من میدونم که چرا با روانشناسها دچار مشکل شدن. دوستان اگر براتون مغزشتون مهم هست پسش این جماعت متقلب نرید. فقط در یک حالت که میخواهید به خودتون یا دیگران آسیب بزنید (قصد خودکشی یا دیگر کشی) و در شرایطی که کسی دچار اسکیزوفرنی شده. غیر از این به این جماعت مراجعه نکنید اینها ادمهای بسیار بسیار متقلبی هستن و وقتی که حسابی معتاد تون کردن به داروها (به خصوص بنزودیازپین ها و اس.اس.آر.آی ها) کمکتون نمیکنن که اون دارو رو ترک کنید. اصلا کمک نمیکنن. چون بلد نیستن. چون این داروها عوارض ترک زیادی داره. من روانشناس نیستم. میگم چشمتون رو باز کنید و به دام نیفتید. به خدا قسم این درد رو بارها کشیدم. خواستم کمکم کنه پاکسیل رو ترک کنم (تیپر) ولی هیچ کمکی بهم نکرده و فقط وقتم و سلامتم رو دچار آسیب کرده و بعد من بیچاره برای اینکه پاکسیل رو ترک کنم کولد-ترکی (قطع ناگهانی) کردم و لرزش شدید بدن و یبوست و هزار تا درد گرفتم و رفتم پیش یه روانپزشک بیمار دیگه (به نظرم روانپزشکهها دچار بیماری های روانی هستن) و از اون خواهش کردم کمک کنه پاکسیل رو ترک کنم اما بعد از یکسال فهمیدم من رو به کلردیازپوکساید معتاد کرده. کلردیازپوکسایدی که بعدها فهمیدم نباید بیشتر از چهار ماه (حداکثر) مصرف بشه و اعتیاد شدید میاره رو این مرد بی وجدان (که هر بار 32 تومان برای ویزیت میدادم و به خودش و منشی ش احترام میذاشتم) در کمال دوری از شرافت و فقط برای پول و چرخیدن زندگیش به طول 14 ماه برای من مینوشت و من هم میگفتم این ادم دلسوزیه و دکتره و میدونه داره چه کار میکنه و میرفتم از داروخونه میخریدم. دفعه اخری که بهش گفتم میخوام ترک کنم این داروها نباید بیشتر از 4 ماه مصرف بشن اما الان 14 ماهه که میخورم دوزش رو دو برابر کرد و گفت ترک اینها خیلی سخته!!! دفعه اخر من نرفتم که از داروخونه دوز دوبرابر شده رو بخرم. پیش خودم فکر کردم حماقت بسه. از اون روز در وب دنبال روش ترک کلردیازپوکساید میگردم و در کمال تعجب میبینم که این جماعت بیمار چطور با بیمسئولیتی و طمع و حرص شدید پول بسیاری از ادمها رو (از امریکا و انگلیس تا افریقای جنوبی) معتاد کردن به این داروها و مردم طبق نسخه ای که اونها نوشتن رفتن خریدن و مصرف کردن و الان دقیقا مشکل من رو دارن یعنی از اون بی وجدانها میپرسن چطور ترک کنیم و اونها پاسخی ندارن.
Iran, Islamic Republic of
بسیار متین و آفرین ب حسن نیتت پاکت هزار آفرین
دکتر یارمحمدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه عزیزان اول از همه باید بگم که تمام این دعواها بر روی یک موضوع هست اون هم درآمد و پول هست که متاسفانه در همه اقشارجامعه از پزشک تا روانشناس و ... وجود داره دوم اینکه روانپزشکی تخصص بالینی پزشکی هست که چهارسال طول میکشه و در این زمان رزیدنت به طور دائم در بیمارستان و درمانگاه بیمار را ویزیت میکنه و حتی از سال اول حدود 15 تا کشیک شب هم داره و در بسیاری از مسائل علم روان شناسی و پزشکی درس پاس می کنه چه روان درمانی و چه دارو درمانی و اینکه حتی درمان های مداخله ای نظیر ECT و ... لذا خواهشا توهین به رشته روان پزشکی نکنین چون روانپزشکان هم خیلی زحمت میکشن تا روانپزشک میشن
سوم اینکه روانشناسان در حال حاضر طبق برنامه جدید دوره کارشناسی را بدون گرایش تمام می کنن و خیلی مطالب را یاد می گیرن و بعد از آزمون سخت ارشد در رشته های مختلف ادامه می دهند
مسئله مهمی که وجود داره گرایش بالینی این رشته است که در تمام دنیا این عزیزان هستند که اجازه مداخله درمانی بیماران با اختلالات روانی را دارند و بی شک بهترین متخصص در امر رواندرمانی هستند ولی باقی گرایش ها هیچ تخصصی در مسائل درمان بالینی و تشخیص را ندارند و می توانند در حد مشاوره در مواردی مانند خانواده ، ازدواج و یا تحصیلی و... انجام وظیفه کنند

در اخر روانشناسان بالینی و روانپزشکان دو بازوی قدرتمند در درمان اختلالات روانی هستند و همکاری این دو متخصص بهترین راه برای رهایی بیمار از اختلالات روانی هست

اگر رئیس انجمن روانپزشکی صحبت اشتباهی هم کرده است دوستان روانشناس ببخشند هیچ گونه بغض و درعوایی بین روانشناسان بالینی و روانپزشکان نیست و اینجانب بسیار زیاد همکاری بین این دو متخصص را دیده ام
امیدوارم پیروز باشید
داروساز
Iran, Islamic Republic of
من داروسازم-جالب بودنظرا😀واقعا شما خودتون اول روانتون و بايد به ارامش برسونيد-وقتي شما هم بي احترامي ميكنيد چه فرقي با اونا داريد؟!! اينم جز درساي روانشناسي ديگه؟ بعد اينكه تجويز دارو نياز به شناخت كامل جامع و در عرصه بيمارستاني بدن انسان داره--اينكه همين پوكسايدي كه ميخواي بنويسي رو فشار خون روي كورتون بدن طرف روي فرضا اگر ديابت داره... چه تاثييري داره
شما بايد بريد اناتومي.،فيزيولوژي ميكروبيولوژي.....بخونيد بعد برسيد به شناخت بيماري ها بعد تداخلات و دارو نويسي -كه به شما بگن مريضتون وارفارين مصرف ميكرد چطور آسنترا تجويز كنيد و ....
خب دارونويسي در هر بيماري با وجود بيماري ديگه مثلا اگر تيروييد داره و اسكيزو حالا چطور تحويز كنيد....الا ماشالله!!! خب اين ١٠-١٥ سال زمان ميبره و شما بايد ٣٠ سال دانشگاه بريد!!!!
میترا
United States
ما که نمیگیم الان بیان اجازه بدن، ما هم میدونیم دارو نوشتن چی میخاد ، گرایشی هست به اسم روانداروشناسی که همه ی این موارد رو آموزش میده ، بحث ما اینکه که چرا همچین گرایشی که توی آمریکا ، کانادا و هلند وجود داره رو اجازه نمیدن وارد ایران شه؟ اگه آموزش داده بشه ، همه کاری میشه انجام داد، نشون به اون نشون که روانشناسان از سال 1986 ، یعنی تقریبا 30 ، 40 سال پیش تا الان دارن دارو تجویز میکنن. و بیمه ی 80 درصدی هم هستن. چرا توی ایران اینطور نیست؟ معلومه چون انحصار طلبن پزشکا، چون بازارشون به هم میخوره ، و چون به خاطر شرایط فرهنگی خودشون رو بالا تر از همه میبینن ! 6 سال پزشکی رو هم چقد به درد وانپزشک میخوره ، کل مطالبی که لازم دارن رو تو 1 یا دوسال میتونن جمع کنن، حالا این مدرک عمومیشون رو طوری طوری میگن انگار که.... جراح قلبن! درباره آزمون بسیااااااااار سخت تخصص میان نخبگان کشور هم همین بگم براتون که رتبه ی اونایی که میرن روانپزشکی اغلب به رتبه لازم برای تخصص های دیکه نمیرسه ، درواقع اغلب نمیتونن برن چشم پزشکی یا جراحی مغز و اعصاب یا رادیولوژی .......حالا بخاطر این که پزشکا اونا رو دکتر فرض نمیکنن ، تحقیر شدن و سعی میکنن با پایین بردن روانشناس ها، خودشون رو بالا ببرن!
رسول
Iran, Islamic Republic of
با ظلم وبی عدالتی هیچ کشوری رنگ شادی به خود نخوهد دید
Iran, Islamic Republic of
متوهم.... الان این حرف جاش اینجا بود خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
دکتر قطعا از فلسفه روانشناسی و روندی ک روانشناسی طی کرده متاسفانه بی خبر است ب همین سبب هست اینقدر آمار خودکشی های پرونده های روانپزشکی زیاد هست میتوانید تحقیق بفرماید البته اگر بتوانید دارو فقط جنبه کنترل دارد آقای روانپزشک بفرما بعد از طی دوره دارو چ حرفی داری یا تکنیکهای داری؟اتفاقا روانشناسان باید شاکی باشند ک چطور ۱۰دقیفه طول نمی کشه تشخیص فلان بیماری میدید و ی نسخه برو تا مدت مدید شما رابطه علل معلولی رو درنظر نمی گیرید.
دکتر دادخواه
Iran, Islamic Republic of
وقتی یه روانشناس فیزیولوژیک دارو های ضد افسردگی واعصاب وروان را یاد می گیره چه لزومی داره دارو تجویز نکنه به نظر من روانشناس فیزیولوژیک رون درمانی کنه بدهم دارو تجویز کنه اگه مشاوره جواب نداد نترسین جیب روانپزشکا خالی نمیشه حیفه یه روانشناس فیزیولوژیک این همه درس بخونه داروهم یادبگیره بعد نتونه دارو تجویز کنه
دکتر روان
Iran, Islamic Republic of
داروهای رونپزشکی وکلا رفتن پیش روانپزشک یعنی مردن یعنی دارو بخوری و فقط بخوابی فرقت با مرده اینکه فقط نفس میکشی اما روانشناس امیدت میده شاد میشی
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
اگه روانشناسام فقط حق تجویز دارو را داشتن روانپزشکا باید میرفتن توخونه ها کلفتی می کردن فقط محروم کردن رانشناسا از تجویز دارو بخاطر پوله واقعا متاسفم جون ادما از پول مهم تره
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.