کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اضطراب و افسردگی۷۰ درصد زوج‌های نابارور

8 مهر 1392 ساعت 21:58

دبیر همایش سالانه روانپزشکی در بحث ناباروری گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد زوج‌های نابارور دچار اضطراب و افسردگی هستند چرا که ترس از بارداری مجدد و شکست در روش درمانی را با خود به همراه دارند.


به گزارش فارس، غلامرضا حاجتی در مورد همایش سالانه روانپزشکی ایران گفت: این همایش از 30 مهر تا 3 آبان در بیمارستان میلاد تهران برپا می‌شود و حدود 1200 پزشک در این همایش شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حدود 140 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 60 نفر را به عنوان سخنرانی پذیرفته‌ایم، 14 کارگاه همزمان و 19 سمپوزیم ملی برگزار می‌شود. حدود 11 تا 16 امتیاز بازآموزی برای متخصصان رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

حاجتی محور اصلی همایش را موضوع روان‌تنی اعلام کرد و گفت: ارزیابی روانشناختی، غربالگری، تشخیص و تبیین اختلالات، مداخلات روانشناختی انواع درمانها، مدیریت استرس، کاربرد هنردرمانی، کار با خانواده و دارودرمانی از موضوعات فرعی این همایش است.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکی گفت: کارگاه‌های مختلفی در این همایش برپا می‌شود از جمله کارگاه شناختی رفتاری در درمان بیماران دیابتی و قلبی است چرا که بسیاری از بیماران مزمن دچار افسردگی می‌شود.
حاجتی افزود: طب سالمندی نیز در این همایش بررسی می‌شود چرا که تا ۲ دهه آینده جمعیت سالمندان ۲ برابر می‌شود و نگاه ویژه‌ای به این قشر باید داشته باشیم. دبیر همایش سالانه روانپزشکی در بحث ناباروری نیز گفت: 50 تا 70 درصد زوج‌های نابارور دچار اضطراب و افسردگی هستند چرا که ترس از بارداری مجدد و شکست در روش درمانی را با خود به همراه دارند.
حاجتی تصریح کرد: البته تحقیقات نشان داده درمان این اختلالات در زوج‌های نابارور شانس بارداری را ۲ تا ۴برابر افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه، روان‌درمانی در بیمارستان‌های جنرال مورد غفلت واقع می‌شود گفت: طبق قانون باید 10 درصد تخت‌های این بیمارستان‌ها به بیماران روانپزشکی اختصاص داده شود چرا که 50 درصد بیماران بستری در این بیمارستان‌ها بیماری‌های مزمن، قلبی، سرطان و کلیوی هستند که احساس شکست در این افراد باعث می‌شود نیاز به مداخلات روان درمانی و حمایتی داشته باشند.
وی همچنین از اعلام نتایج آخرین پیمایش ملی سلامت روان کشور در این همایش خبر داد و گفت: این پیمایش از چند سال پیش آغاز شده و نتایج آن نیز یک سال است که آماده شده و قرار است در این همایش ارائه شود.
حاجتی رسانه و روانپزشکی را موضوع کارگاه دیگری دانست که در حاشیه همایش روانشناسی برپا می‌شود و گفت: نقش رسانه و رسالت آن در موضوعات روانشناسی بررسی می‌شود تا از انگ پیشگیری شود چرا که بسیاری از مشکلات و اختلالات در سریال‌ها و فیلم‌ها به گونه‌ای مطرح می‌شود که ما را با مشکل مواجه می‌کند.


کد مطلب: 19663

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19663/اضطراب-افسردگی۷۰-درصد-زوج-های-نابارور

میگنا
  https://www.migna.ir