جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۸
کد مطلب: 1972
۰

95 درصد مبتلايان به سرطان حنجره سيگاري هستند

استاد گروه گوش و حلق و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت:طبق تحقيقات انجام شده 95 درصد مبتلايان به سرطان حنجره، سيگاري هستند.
دكتر مسعود نقيب زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: بر طبق اين بررسي ها سرطان حنجره در بين معتادان به مواد مخدر به علت استنشاق دود نيز شيوع بالايي دارد.
وي اظهار داشت: رسانه هاي گروهي و صدا و سيما در اطلاع رساني و آگاه سازي مردم نسبت به عوارض سيگار كشيدن و متعاقب آن شيوع سرطان حنجره، نقش مهم و رسالت خطيري را بر عهده دارند.
اين پزشك داراي فلوشيپ جراحي سروگردن در ادامه گفت: با كمال تاسف طي سالهاي گذشته سرطان هاي حنجره، سرطان هاي حفره دهاني و تومورهاي بدخيم گردن به علل مختلفي روند رو به رشدي داشته است.
دكتر نعقيب زاده افزود: اين در حالي است كه به دليل عدم توجه و آگاهي در مراجعه به پزشك اكثر اين سرطان ها به موقع تشخيص داده نمي شوند در حالي كه تشخيص به موقع عامل مهم در موفقيت درمان و جراحي تومورهاي بدخيم مي باشد.
وي با اشاره اينكه هم اكنون تمامي بيماريهاي مربوط به سر وگردن توسط پزشكان ايراني قابل درمان است، افزود: در حال حاضر همه جراحي هاي لازم در اين خصوص توسط جراحان ايراني انجام مي شود وتازه ترين تجربيات و يافته هاي علمي از طريق شركت در سمينارها و كنفرانس هاي مختلف دريافت مي شود.
وي با اشاره به اينكه اخيرا تحولات مثبتي در جراحي هاي سرو گردن دانشگاه علوم پزشكي مشهد رخ داده است ، گفت: انجام جراحي هاي مختلف در اين حوزه از اقدامات در حال انجام است كه ' جابجايي يك بافت پايه عروقي در بيماران سرطاني' از جمله اين جراحي ها است كه توسط پزشكان متخصص اين دانشگاه به تازگي انجام شده است.
استاد گوش حلق و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد درادامه با اشاره به شستشوي دهان و بيني جهت پيشگيري و درمان سرماخوردگي در فصل زمستان، گفت: شستشوي دهان و مجاري بيني با آب نمك بايد با تجويز و پيشنهاد پزشك صورت گيرد.
به گفته وي در عفونت هاي ويروسي و عفونت هاي حاد باكتريايي شستشوي بيني نه تنها سودي ندارد بلكه مضر هم است و باعث انتشار عفونت و ساير عوارض مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.