چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۰
کد مطلب: 19755
۰

به ظاهر افراد توجه نكنيد

دكتر مهدي دوايي، روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص علت هاي خود زشت پنداري گفت: يكي از ريشه هاي بيماري رواني اضطراب مزمن و طولاني مدت است كه موجب پيدايش بيماري هاي رواني مي شود به اين شكل كه شخص يك بلاتكليفي و ابهام در زندگي دارد كه در پي آن اضطراب بوجود مي آيد و منجر به آسيب هاي رواني مي شود.
*اضطراب ريشه اصلي ناكامي در رسيدن به خواسته ها
وي اظهار داشت: ريشه اضطراب ناكامي در رسيدن به خواسته ها است بعضي از ناكامي ها اضطراب زيادي به همراه دارد و يكي از ناكامي ها احساس حقارت است در اين صورت خود احساس مي كند از طرف ديگران تحقير مي شود و خودش نيز به خود بهايي نمي دهد.
وي در ادامه گفت: يكي از مهمترين احساس حقارت خود زشت پنداري است كه فرد از ظاهر خود ناراحت و كلافه است و احساس مي كند زيبا نيست. وي خاطرنشان كرد: اگر شخص هماني كه هست را نپذيرد و اطرافيان نيز او را در اين موضوع ياري ندهند وي دچار آسيب هاي رواني و اضطراب هاي زيادي مي شود.
وي عنوان كرد: ما بايد تصور از خودمان را بالا ببريم و اين را بدانيم كه اگر نواقصي در قيافه ظاهري مان داريم از اختيار ما خارج است و خداوند ما را اينگونه سرشته است و بايد توانائيهايمان را از طرق ديگر بالا ببريم تا از آسيب هاي رواني جلوگيري كنيم.

وي تصريح كرد: ما بايد توجه داشته باشيم تا شخص كمتر در معرض عدم امنيت از طرف ما قرار بگيرد و نبايد به مشكلات ظاهري يكديگر تلنگر بزنيم و كسي را مورد تمسخر قرار دهيم. اين روانشناس گفت: اگر در مدارس دانش آموزان يكديگر را مسخره كنند اين موضوع موجب افت تحصيلي، انگشت مكيدن، ناخن جويدن و پرخاشگري مي شود و زماني بدتر مي شود كه اين تمسخر در خانه و بين افراد خانواده صورت بگيرد. وي در پايان گفت: اين مشكلا طبيعتا در نوجواني و سنين بلوغ رواج دارد چون در اين سن هماهنگي اجزاي صورت زمان مي برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ