پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 19801
۰

اختلال خواب عامل بیماری قلبی

دکتر صادق نيت، روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خواب به دلیل بروز آنها به صورت بیماری های جسمی و روحی معمولا اشتباه یا دیر تشخیص داده می شود و باعث جدی تر شدن بیماری و بروز مشکلات بیشتر می شود. از عوارض این نوع اختلالات بروز تشدید بیماری های قلبی است که در صورتی که درمان در مورد اختلال خواب صورت نگیرد بیماری های به وجود آمده بعدی نیز باقی می ماند زیرا عامل بیماری همچنان وجود دارد.
وی در ارتباط با شایعترین بیماری هایی که عامل به وجود آمدن آنها اختلالات خواب است گفت: خروپف شبانه یکی از اختلالات خواب به شمار می آید که می تواند منجر به سکته شود این اختلال همراه با تنفس یا کاهش جریان تنفس است که بیماری شایعی است اما غالب مردم آن را جدی نمی گیرند و به عنوان امری شایع و عادی به آن نگاه می کنند. متاسفانه تشخیص درست و درمان مناسب در این مورد صورت نمی گیرد ،عمدتا فرد دچار عوارضی مانند سکته می شود ولی به علت وجود عامل زمینه ای خواب سکته بعدی هم به فاصله نه چندان طولانی اتفاق می افتد و شخصی که می توانست به سادگی از ابتلا به بیماری مهلک نجات پیدا کند به علت تشخیص ناکامل مجبور به تحمل عوارض جدی تر می شود.

وی در ادامه گفت: بیش از 80 نوع بيماري در اختلال خواب داریم بیشتر اختلالات در زمان خواب بروز می کند و در طی روز علائمی از خود نشان نمی دهد و صرفا با خواب بیمار شروع می شود و با بیداری علائم مرتفع شده یا گاها به نوع دیگری خود را نشان می دهد. این بیماری ها انواع مختلف دارد از بیماری های تنفسی گرفته تا بیماری های حرکتی، امواج غیر طبیعی حین خواب در مغز و وضعیت غیر طبیعی اکسیژن رسانی حین خواب و همچنین درگیری ارگان های مختلف بدن که بیماری های را در پی دارد.
این متخصص در ادامه افزود: مشکلات خواب عموما دیر تشخیص داده می شود وعلت آن بروز نیافتن علائم آن در روز است که فرد آنها را در بیداری تجربی نمی کند و به همین دلیل به پزشک مراجعه نمی کند. نکته مهم در بیماری ها و اختلالات خواب این است که خود فرد حین خواب متوجه آنها نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد