سازمان «شفافیت بینالملل» اعلام کرد
افزایش خشونت و آزار جنسی در موسسات آموزشی جهان
به گزارش خبرگزاری ایسنا، این سازمان همچنین اعلام کرد: ادامه چنین رفتارهای سوء و غیراخلاقی پیامدهای جدی و مخربی مانند اخراج زنان و دختران از دانشگاه را به دنبال دارد.
«فیونا لیچ»، استاد بازنشسته دانشگاه «ساسکس» معتقد است: فرهنگ مستبدانه، برتریجویی جنسیتی در بسیاری از موسسات آموزشی فرصت سوءاستفاده از قدرت و اعتماد را در موسسات آموزش عالی برخی کشورها فراهم میکند. وی ادامه داد: آمارهای پلیس در رابطه با تجاوز جنسی، هتک حرمت و پوشش رسانهای برخی از پروندههای خاص نشان میدهد که دختران و زنان جوان در محیطهای آموزشی ممکن است خشونتهای جنسی را تجربه کنند که در برخی موارد این اعمال از سوی کارکنان موسسات آموزشی صورت میگیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیورلدنیوز، لیچ در مقاله خود با عنوان «فساد و سوءاستفاده از قدرت، سوءاستفاده جنسی در موسسات آموزشی» تاکید کرد: در حالی که بسیاری از استادان از اینکه تعداد اندکی از همکاران خود با اتهام سوءرفتار جنسی مواجه باشند واهمه دارند اما وجود حتی برخی موارد اندک، اعتبار نظام آموزشی را زیر سئوال میبرد. به ویژه در آفریقای سیاه، اخراج دانشجویان زن حامله از دانشگاه آمار قابل توجهی دارد و بسیاری از این موارد ناشی از روابط نامشروع با استادان است. در این کشورها حاملگی به معنای پایان تحصیل دختران است.
«لیچ» افزود: معضل جدی خشونت جنسی در آموزش به شدت از سوی سیاستگذاران، رهبران آموزشی و قانونگذاران در سراسر جهان نادیده گرفته میشود اما در شماری از کشورهای آسیایی به دلیل وجود فرهنگها و تابوهای حول و حوش مسائل جنسی، دستیابی به شواهد بسیار سختتر است و این جرایم ممکن است بسیار پیچیده و مخفیانه رخ داده و تشخیص آنها دشوار باشد.
با این حال گزارشهای اخذ شده از هندوستان، پاکستان، بنگلادش و نپال حاکی از موارد قابل توجهی از تجاوز جنسی از سوی استادان است.
در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب نیز نرخ بالای این جرایم در خانوادهها و جوامع ممکن است سبب افزایش تحمل و بیتفاوتی اجتماعی در مقابل این معضل شود که این بیتفاوتیها منجر به ضعف در سیاستهای اجرایی و جمعآوری شواهد میشود.
«فیونا لیچ»، استاد بازنشسته دانشگاه «ساسکس» معتقد است: فرهنگ مستبدانه، برتریجویی جنسیتی در بسیاری از موسسات آموزشی فرصت سوءاستفاده از قدرت و اعتماد را در موسسات آموزش عالی برخی کشورها فراهم میکند. وی ادامه داد: آمارهای پلیس در رابطه با تجاوز جنسی، هتک حرمت و پوشش رسانهای برخی از پروندههای خاص نشان میدهد که دختران و زنان جوان در محیطهای آموزشی ممکن است خشونتهای جنسی را تجربه کنند که در برخی موارد این اعمال از سوی کارکنان موسسات آموزشی صورت میگیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیورلدنیوز، لیچ در مقاله خود با عنوان «فساد و سوءاستفاده از قدرت، سوءاستفاده جنسی در موسسات آموزشی» تاکید کرد: در حالی که بسیاری از استادان از اینکه تعداد اندکی از همکاران خود با اتهام سوءرفتار جنسی مواجه باشند واهمه دارند اما وجود حتی برخی موارد اندک، اعتبار نظام آموزشی را زیر سئوال میبرد. به ویژه در آفریقای سیاه، اخراج دانشجویان زن حامله از دانشگاه آمار قابل توجهی دارد و بسیاری از این موارد ناشی از روابط نامشروع با استادان است. در این کشورها حاملگی به معنای پایان تحصیل دختران است.
«لیچ» افزود: معضل جدی خشونت جنسی در آموزش به شدت از سوی سیاستگذاران، رهبران آموزشی و قانونگذاران در سراسر جهان نادیده گرفته میشود اما در شماری از کشورهای آسیایی به دلیل وجود فرهنگها و تابوهای حول و حوش مسائل جنسی، دستیابی به شواهد بسیار سختتر است و این جرایم ممکن است بسیار پیچیده و مخفیانه رخ داده و تشخیص آنها دشوار باشد.
با این حال گزارشهای اخذ شده از هندوستان، پاکستان، بنگلادش و نپال حاکی از موارد قابل توجهی از تجاوز جنسی از سوی استادان است.
در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب نیز نرخ بالای این جرایم در خانوادهها و جوامع ممکن است سبب افزایش تحمل و بیتفاوتی اجتماعی در مقابل این معضل شود که این بیتفاوتیها منجر به ضعف در سیاستهای اجرایی و جمعآوری شواهد میشود.