جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۶
کد مطلب: 19904
۰

سه گوش اين مثلث جوانان را به سمت روانگردانها می‌برد

فارس:  علی‌اکبر سیاری در نشست خبری هفته سلامت روان، گفت: عادات غذایی، کم تحرکی و استرس عاملی است که باعث پیرشدن افراد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق گزارشهای رسیده هر چه سهم بیمه در پرداخت هزینه‌ها بیشتر شود به عدالت نزدیکتر می‌شویم در حالی که فقرا و نیازمندان به دلیل هزینه‌های بالای درمان دچار ورشکستگی، بیماری و فوت می‌شوند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: مجموعه هزینه‌هایی که بیماران روانی در سن 15 تا 64 سالگی در یک سال پرداخت می‌کنند، 960 میلیارد تومان است. که دو سوم آن مربوط به هزینه‌های بستری و یک سوم به هزینه‌های سرپایی مربوط می‌شود.

وی افزود: 45 درصد بیماران مبتلا به اختلالات روانی توانسته‌اند از بیمه خود به طور کامل در بخش سرپایی استفاده کنند و 40 درصد در زمان بستری از بیمه خود بهره‌مند شده‌‌اند.

سیاری با اشاره به اینکه بیمه‌ها خدمات مشاوره و روان‌درمانی را پوشش نمی‌دهند، گفت: از علل عدم مراجعه برای خدمات سرپایی این طور گزارش شده که 46 درصد مردم مشکل پرداخت هزینه داشتند و 26.6 درصد بیمه نداشته و درمان را رها کرده‌اند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت نمی‌تواند هزینه‌های بیمه را تقبل کند چون بیمارستان‌ها باید خودگردان اداره شوند و محل درآمد دیگری ندارند در نتیجه با افزایش تورم و عدم افزایش تعرفه دخل و خرج هزینه‌های بیمارستان با هم نمی‌خواند و هزینه بر دوش بیماران می‌افتد.

وی افزود: این هزینه‌ها استرس و مشکلات روانی را در بیماران بیشتر می‌کند و بیمار از یک فاز به یک فاز دیگر می‌رود در واقع ریشه این بیماری‌ها در رفاه اجتماعی است. سیاری تصریح کرد: وزارت بهداشت وظیفه فراهم کردن پزشکان در بخش خصوصی و دولتی، تعریف استاندارد‌ها و نظارت بر خدماتی را دارد که به سالمندان ارائه می‌کند.

وی گفت: میزان قانون‌گریزی، نظارت ناپذیری، رفتارهای هیجانی، احساسی و غیرقابل پیش‌بینی در جامعه ما بسیار بالا است و اینها زمینه‌ساز ناهنجاری‌های اجتماعی، بزه‌اری، فساد، افسردگی و اختلالات روانی می‌شود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه مثلث ماهواره‌ها، آرایشگاه های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی جوانان را به سمت مصرف داروهای روانگردان و مواد مخدر صنعتی تشویق می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند