پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۸
کد مطلب: 19923
۰

کلید تحقیقات علمی در آمریکا خاموش است؟

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی آمریکا 97 درصد از نیروهای خود شامل 17 هزار و 701 کارمند را به مرخصی اجباری فرستاده است و احتمال بروز وقفه در برنامه پرتاب کاوشگر MAVEN با هدف بررسی جو سیاره سرخ مطرح می‌شود. اما در کنار بروز مشکل در برنامه های اکتشافی و تحقیقاتی ناسا، مراکز علمی و تحقیقاتی دیگر آمریکا نیز با کاهش شدید بودجه، توقف تحقیقات و مرخصی اجباری محققان روبرو هستند.

تحقیقات قطب جنوب
اصلی ترین بحران علمی ناشی از تعطیلی دولت، متوجه مراکز تحقیقاتی قطب جنوب است که میلیون ها دلار بودجه و سال ها تحقیقات را با خطر جدی مواجه ساخته است. محققان که باید خود را آماده فصل تابستانی در قطب جنوب برای انجام دور جدید تحقیقات علمی می کردند، با خبر اتمام بودجه تحقیقاتی از سوی بنیاد ملی علوم برای سه پایگاه تحقیقاتی در قطب شامل مک موردو، آموندسن- اسکات قطب جنوب و پالمر مواجه شدند.
کشتی های متعدد در حال بازگرداندن بسیاری از محققان حاضر در این پایگاه‌های تحقیقاتی به آمریکا هستند. هزاران کارگر مشغول در این مراکز مجبور به بازگشت به خانه هایشان شده‌اند؛ بسیاری از محققان نیز نه تنها شغل خود را از دست داده‌اند، بلکه دیگر محلی برای اقامت ندارند و بیش از یک هزار و 400 نفر از تلاش برای یافتن سرپناه در محل تحقیقات خبر می‌دهند.

تلسکوپ های رادیویی
بر اساس اعلام وبلاگ مجله علمی ScienceInsider، تلسکوپ‌های رادیویی رصدخانه ملی رادیویی در ویرجینای غربی، نیومکزیکو و هاوایی بدلیل کمبود بودجه خاموش و 385 کارمند این مراکز به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.
«ماریک رید» از کارشناسان اخترشناسی رادیویی تأکید می‌کند: اگر فعالیت این مراکز بزودی از سر گرفته نشود، یک سال تلاش و جمع‌آوری داده‌های نجومی به هدر خواهد رفت.

مرکز داده های ملی آب و هوا (NCDC)
مرکز NCDC بعنوان بازوی تحقیقاتی مرکز خدمات ملی آب و هوا در اشویل (کارولینای شمالی) که تغییرات دراز مدت آب و هوایی را تحت بررسی دارد، نخستین روز تعطیلی خود را تجربه کرد.

بنیاد ملی علوم
  بر اساس اعلام اتحادیه «UCS»، بیش از دو هزار کارمند بنیاد ملی علوم از دو هفته قبل به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند و تنها بدنه‌ای متشکل از 30 کارمند در سر کار خود باقی مانده‌اند.

کنفرانس های علمی
--------- نشست ها و کنفرانس های علمی محل مناسبی برای آنالیز و تبادل نظر در خصوص تحقیقات و داده‌های علمی محسوب می‌شوند، اما سایه سنگین تعطیلی دولت بر سر این نشست‌ها نیز احساس می‌شود. «آلن باس» عضو موسسه علوم کارنگی (Carnegie) و نایب رئیس کنفرانس نجومی تلسکوپ کپلر که ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد، از اثرات منفی تعطیلی دولت و احتمالی تغییر در زمان برگزاری کنفراس خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو