کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده اداره استثنایی شهر تهران+عکس

28 مهر 1392 ساعت 23:21

نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره ویژه خانواده‌های استثنایی شهر تهران افتتاح شد.


فارس: نخستین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده استثنایی با حضور پروفسور فرهود کارشناس سازمان بهداشت جهانی، بورقانی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان و آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش در مدرسه باغچه بان منطقه 6 شهر تهران افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
وجیهه‌الله پرویزی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه این اداره به 6 هزار دانش‌آموز در 7 گروه خاص خدمات ارائه می‌دهد، افزود: امسال 95 هزار نوآموز بدو ورود به ابتدایی غربال شدند که 460 نفر از آنان به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان استثنایی در پایان تحصیلات خود یک مهارت شغلی فرا می‌گیرند، ادامه داد: رتبه 8 و 142 کشوری و 16 نفر از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری از دانش‌آموزان استثنایی شهر تهران بودند.

سیدعلی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نخستن مرکز تخصصی راهنمایی و مشاوره ویژه خانواده‌های استثنایی افزود: 4 هزار و 600 مدرسه با 39 هزار کلاس درس با یک میلیون و 80 هزار دانش آموز در شهر تهران وجود دارد.
وی، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد فرهنگی کشور توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با توانایی پا به عرصه اجتماع بگذارند. یزدیخواه با تأکید بر اینکه همه دارایی و ثروت ما در فرزندانمان خلاصه می‌شود، خاطر نشان کرد: کارکردن در مدارس استثنایی علی رغم سختی‌هایی که دارد از معنویت بالایی برخوردار است و به واسطه معصومیت دانش‌آموزان در پیش خداوند متعال، از مقام و منزلت خاصی بهره مند است.












 
حضور روشندلان در مراسم افتتاح اولین مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده کودکان استثنایی شهر تهران


کد مطلب: 20002

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20002/افتتاح-نخستین-مرکز-راهنمایی-مشاوره-خانواده-اداره-استثنایی-شهر-تهران-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir