شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۲
کد مطلب: 20035
۰

آمار دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم تحقیقات

به گزارش مهر، عصمت سوادی - معاون فرهنگی علوم تحقیقات در جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات، گفت: در سال جدید تحصیلی، 794دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد علوم و تحقیقات پذیرفته شده اند که از این تعداد 173 دانشجو در مقطع دکتری، 507 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 114 دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این مطلب که از میان دانشجویان جدید شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات، 60 نفر آزاده، 40 نفر جانباز، 32 نفر از همسران شهید، جانباز یا آزاده و 530 نفر فرزند ایثارگر پذیرش شده اند، ادامه داد: با حمایتهای بنیاد شهید و ایثارگران و تلاش این دانشجویان در کسب علم، سطح علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات بیشتر از گذشته ارتقاء خواهد یافت. معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مسجد این واحد و ایجاد آرامگاهی شایسته برای دو شهید گمنام، در آینده نزدیک خبر داد.

همچنین فرهاد حسین زاده لطفی - معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در این مراسم، گفت: واحد علوم و تحقیقات با داشتن 18 دانشکده، بیش از 30 هزار دانشجو و نظارت بر 41 پردیس در سراسر کشور به گواه فعالان آموزش عالی کشور، از بهترین دانشگاههای کشور و خاورمیانه محسوب می شود.

وی به حمایتهای دانشگاه از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان با فعالیت در انجمن های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری و عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات، از حمایت های مالی و معنوی معاونت پژوهشی این واحد دانشگاهی بهره مند خواهند شد.

حسین زاده لطفی، خاطرنشان کرد: علم و تعهد در کنار یکدیگر موجب ارتقای سطح علمی دانشجویان و پیشرفت کشور در تکنولوژی های به روز و مورد نیاز می شوند.

وی با اشاره به اینکه 70 تا 75 درصد فعالیت های واحد علوم و تحقیقات به تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد، اظهار داشت: امکانات پژوهشی، اساتید مجرب و اعضای هیأت علمی متخصص از جلمه عواملی است که واحد علوم و تحقیقات را از سایر واحد های دانشگاهی کشور متمایز می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت