سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - 16 Aug 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ / ۲۲:۲۱
کد مطلب: 20080
۰

تکنیک کلامی برای تقویت ارتباط "پرستار" با کودکان بیماری

خدیجه زارعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پرستارانی که در بخش های کودکان مشغول به خدمت هستند می توانند هنگام پذیرش و بستری کودکان و اقدامات درمانی با قصه گفتن به کودکان آنها را برای انجام اقدامات درمانی تشویق کنند تا علاوه بر توجه به بعد روانی کودکان همکاری آنها را در قسمت درمان به همراه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به درصد بالای کودکان بستری در بیمارستان و عوارض ناشی از بستری شدن و عوارض جانبی فراوان روش های دارویی، توجه بیشتر به روش های غیر دارویی اعمال شده است.
وی تصریح کرد: پرستاران در تمام سطوح بالینی می توانند اصول قصه را در ارتباط بین بیمار و پرستار به کار گیرند و از قصه گویی به عنوان یک تکنیک کلامی برای تقویت ارتباط استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: پرستار به عنوان جزیی از مراقبت می تواند با استفاده از رویکرد قصه و قصه گویی به کودک در توجه کردن و انگیزه دادن و مشارکت در درمان کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پیش از خواب این ۳ پرسش را از فرزندان بپرسید
۸ عامل طلاق زوج‌های مرفه/ از نبود فرزند مشترک تا تب مهاجرت
چرا باید روانشناسی بخوانیم؟/ اشتغال ۹۵ درصدی فارغ‌التحصیلان دکتری
نامه روسای شش انجمن علمی حوزه سلامت روان به رئیس مجلس
سلامت روانِ پزشکان جدید در خطر است
هشدار دانشمندان: مغز انسان برای بیداری در نیمه شب ساخته نشده است
۷ درسی که آدم‌ها یک عمر طول می‌کشد تا بیاموزند!
شما صاحب کدام شخصیت آب‌وهوایی هستید؛ بیزار از باران یا عاشق تابستان؟
آینده ای روشن با انتخابی آگاهانه
اختلال پدوفیلیا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
زنان اثرگذار در تاریخ روانشناسی
جدایی یک رویداد نیست یک فرایند است
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن