جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۶
کد مطلب: 20106
۰

دلایل پزشکی کاهش عمر بسیاری از ایرانیان

سن بروز بیماری‌های قلبی به کمتر از 50 سال رسید
به گزارش مهر، دکتر رضا ملک زاده امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی، علت نیمی از مرگ و میرهای ایرانیان را ناشی از بروز سکته قلبی و مغزی دانست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کبد چرب ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به دلیل چاقی، فشار خون، مصرف نمک و سیگار کاهش یافته و مردم با بیماری‌های مختلف مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین علل چاقی، فشار خون و چربی خون است که بروز این عوامل زمینه پیدایش بیماری قلبی را در فرد افزایش خواهد داد. ملک زاده تغییر سبک و روش زندگی، تغذیه مناسب، ورزش و تحرک کافی و عدم استعمال سیگار را از جمله راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر کرد و اظهار داشت: سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از 50 سال رسیده است که در این زمینه علاوه بر ژنتیک، عوامل محیطی نیز می‌تواند عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

در این مراسم همچنین پروفسور مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه‌ها را عامل پیشرفت و رشد کشور توصیف کرد و یادآور شد: از این رو لازم است که به دانشگاه و دانشگاهیان توجه ویژه شود.
بهادری با اشاره به برنامه‌های دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اضافه کرد: در این راستا در تلاش هستیم تا زمینه ارتباط مستمر با دانش آموختگان و بنیادهای علمی را در خارج از کشور فراهم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "