جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ / ۲۱:۳۲
کد مطلب: 2012
۰
۱

مهمانی مبنا شامل دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تا جایی که اطلاع دارم میهمانی مبنا شامل حال دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نمی‌شود، گفت: دانشجویان کارشناسی ناپیوسته باید برای انتقال از آئین نامه نقل و انتقال استفاده کنند.
محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: میهمانی مبنا اصولا برای دانشجویانی است که 19 - 18 سال بیشتر ندارند یعنی تجربه دانشجو شدند را ندارند و در ابتدای جوانی و نوجوانی هستند اما دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته کسانی هستند که حداقل 2 سال در دانشگاه تحصیل کرده و دیگر راه و چاه را بلد هستند از این رو انتخابهایشان را باید درست انجام دهند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اگر برای یک دانشجوی کارشناسی ناپیوسته مشکل حادی پیش آمده باشد و متقاضی انتقال باشد، می تواند از آئین نامه نقل و انتقال استفاده کند. سرورالدین خاطرنشان کرد: بالاخره مقامات و مسئولینی هستند که دستور آنها هم قانون است و دانشجوی کارشناسی ناپیوسته اگر به مشکل حادی برخورد کرد می تواند از دستور مقامات استفاده کند. وی در پاسخ به اینکه دانشجویان در چه زمانی می توانند از آئین نامه نقل و انتقال استفاده کنند به مهر گفت: 2 زمان برای ارائه درخواستهای نقل و انتقال در آئین نامه مربوطه ذکر شده است. دانشجویان متقاضی نقل و انتقال یک بار در آذر ماه و یک بار در اردیبهشت یا خرداد ماه هر سال می توانند درخواست خود برای نقل و انتقال را به دانشگاهی که در حال تحصیل هستند ارائه کنند.
  سرنوشت دانشجویان متقاضی انتقال / پایان بررسی چهار هزار درخواست
سرنوشت سامانه الکترونیکی برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته متقاضی انتقال که موفق به ثبت نام اینترنتی نشده اند و همچنین درخواستهای دانشجویان کارشناسی برای مهمانی مبنا توسط مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تشریح شد.
مجتبی بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار بود سازمان سنجش آموزش کشور سایتی را برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته در نظر بگیرد تا بتوانند درخواست انتقال خود را ثبت الکترونیکی کنند دانشجویان کارشناسی ناپیوسته در این رابطه باید با سازمان سنجش تماس بگیرند. مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم پیش از این درباره تکلیف دانشجویان کارشناسی ناپیوسته متقاضی انتقال که از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام نشده اند به مهر گفته بود: سازمان سنجش اولویت بندی کرده و به دلیل اینکه بیشترین تقاضای انتقال برای دانشجویان کارشناسی پیوسته بوده در ابتدا تقاضای دانشجویان کارشناسی پیوسته را دریافت کرده است. سازمان سنجش زمان ثبت نام دانشجویان کارشناسی ناپیوسته متقاضی انتقال را در یک نوبت دیگر اعلام می کند. بذرافشان که پیش از این از ثبت نام الکترونیکی چهار هزار و 600 دانشجوی کارشناسی پیوسته مربوط به پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی برای انتقال خبر داده بود، درباره نتیجه بررسی این درخواستها گفت: سازمان سنجش درخواستهای دانشجویانی که خواستار میهمانی مبنا بوده اند را بررسی کرده است که تنها با درخواست هایی موافقت شده که حد نصاب علمی را کسب کرده اند. مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: برخی از دانشجویانی که درخواست میهمانی مبنا داشته اند واجد شرایط میهمانی مبنا نبوده و حد نصاب را کسب نکرده بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

میثم
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانشجوی ترم دوم کاررشناسی ناپیوسته برق قدرت واحد اندیمشک هستم میخواهم انتقال برای دانشگاه ازاد سامن بگیرم ایا این رشته دردانشگاه سامن وجود دارد و ایا با انتقالی من موافقت میشود
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟