پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ / ۲۱:۳۷
کد مطلب: 2014
۰

نحوه پذیرش داوطلبان کنکور دکتری در تربیت معلم و فردوسی مشهد

نحوه پذیرش داوطلبان کنکور دکتری در تربیت معلم/ احتمال برگزاری آزمون کتبی
معاون آموزشی دانشگاه تربیت معلم گفت: این احتمال وجود دارد که برای پذیرش نهایی داوطلب دکتری از آزمون کتبی استفاده کنیم اما تا زمانی که آزمون سازمان سنجش برگزار نشود و کیفیت آزمون را بررسی نکنیم نمی توانیم راجع به پذیرش نهایی تصمیم گیری کنیم.
علیرضا محمودنیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هر گروهی در دانشگاه تربیت معلم در خصوص پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز مستقل عمل می کند و هنوز تصمیم نهایی برای این منظور گرفته نشده است. وی اظهار داشت: در دانشگاه تربیت معلم پس از اینکه سازمان سنجش قبول شدگان سه برابر ظرفیت آزمون سراسری را به ما اعلام کرد تصمیم می گیریم که از چه طریقی پذیرش نهایی را انجام دهیم در واقع باید دید آزمون سراسری که سازمان سنجش برگزار می کند با چه کیفیتی است. معاون آموزشی دانشگاه تربیت معلم گفت: پس از این مرحله در دانشگاه طی نشستی تصمیم می گیریم که پذیرش نهایی بر اساس مصاحبه یا آزمون کتبی و یا سوابق داوطلب باشد.
 
اعلام نحوه پذیرش در دکتری دانشگاه فردوسی تا اسفند/ احتمال برگزاری آزمون
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اعلام نهایی چگونگی پذیرش نهایی آزمون دکتری دانشگاه فردوسی تا اسفندماه به اطلاع داوطلبان می رسد که احتمال برگزاری آزمون کتبی نیز وجود دارد.
دکتر مهدی خواجوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه پذیرش نهایی دانشجویان دکتری در دانشگاه فردوسی افزود: اگر  آزمون کتبی برای پذیرش نهایی داوطلب در نظر گرفته شود، یک یا دو درس تخصصی دوره کارشناسی ارشد از داوطلبان سه برابر ظرفیت امتحان گرفته می شود که داوطلبان تنها نیاز به یادآوری این دروس دارند. وی افزود: دانشگاه همزمان با اعلام شیوه پذیرش نهایی دانشجوی دکتری در اسفندماه، این دروس را نیز برای دانشجویان مشخص می کند. معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: سازمان سنجش بر اساس آزمون سراسری که برگزار می کند، داوطلبان را سه برابر ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد در هر رشته دکتری، جهت پذیرش نهایی و انجام مصاحبه علمی به دانشگاه معرفی می کند. وی همچنین در ارتباط با افزودن رشته های جدید برای این دوره از آزمون دکتری اضافه کرد: رشته های جدیدی در حوزه علوم انسانی و کشاورزی در صورت تصویب تا آخر بهمن ماه سال جاری برای این دوره در نظر گرفته شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند