شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ / ۰۷:۳۳
کد مطلب: 2024
۰

تصويب آيين‌نامه اجرايي«قانون تاسيس مدارس غيردولتي» دردولت

معاون وزير آموزش و پرورش از تصويب آيين‌نامه اجرايي قانون تاسيس مدارس غيردولتي در کميسيون اجتماعي دولت خبر داد. علي باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: با تصويب اين آيين‌نامه، از اين پس هر موسسه غيرانتفاعي كه از آموزش و پرورش مجوز فعاليت دريافت مي كند سه سال مهلت دارد تا گواهي تضمين كيفيت آموزشي، پرورشي، تجهيزات، امكانات و فضا را مطابق با استاندارهاي تعيين شده اخذ كند. وي همچنين تصريح كرد: اخذ گواهي صلاحيت نيروهاي انساني مدارس غيردولتي در بخشي از اين آيين‌نامه مورد تاكيد قرار گرفته است. رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي آموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده 10 قانون تاسيس مدارس غيردولتي، قانونگذار بانك‌ها را مكلف كرده تا 52 درصد نيازهاي مالي موسسان مدارس غيردولتي را در بحث تجهيزات و فضا تامين كند.
 فرهنگيان موسس مدارس غيردولتي وام قرض‌الحسنه مي‌گيرند به گفته باقرزاده، تسهيلاتي كه بانك‌ها به موسسين مي‌دهند با كارمزد 16 درصد است ، اما براي فرهنگياني كه اقدام به تاسيس مدارس غير دولتي مي‌كنند وام قرض‌الحسنه اعطا مي‌شود. وي يادآور شد: در حال حاضر حدود 16 هزار مدرسه غيردولتي از مقطع پيش‌دبستاني تا متوسطه در كشور فعاليت مي‌كنند و حدود 14 هزار موسس داراي مجوز تاسيس مدارس غيردولتي هستند.
مدارسي با نام و يا عنوان خاص «مدارس غيردولتي اتباع خارجي» نداريم معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي توسط موسسان غيردولتي، گفت: آموزش و پرورش به موسسان مدارس غيردولتي مجوز تاسيس مجتمع‌هاي آموزشي را داده است، چنانچه موسس يا مديري علاقمند به تاسيس مجتمع و توسعه مدرسه به مجتمع آموزشي داشته باشد، ضمن استقبال از اين طرح از برنامه آنها در اين باره حمايت خواهيم كرد. رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشارکت‌هاي مردمي آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي سازمان درباره اقليت‌هاي ديني، اظهار كرد: دولت براي اقليت‌هاي ديني شناخته شده در كشور شرايط تحصيل را فراهم كرده است و مدارس غيردولتي نيز تابع برنامه‌هاي دولت است. وي در پايان در باره مدارس ويژه اتباع خارجي به ايسنا خاطرنشان كرد: تمام اتباع خارجي كه گواهي قانوني دارند مي توانند در مدارس غيردولتي تحصيل كنند ، اما مدارسي با نام و يا عنوان خاص «مدارس غيردولتي اتباع خارجي» نداريم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...