پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۹
کد مطلب: 20273
۰

نقاشی هایی که "شخصیت" شما را آشکار می کنند

دکتر ابراهیم مقدم روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه رفتارهای بیرونی انسان آینه ای از حالت های درونی اوست، آدمی هر آنچه در ناخود آگاهش وجود دارد در رفتارهای بيروني اش تجلی می کند، گفت: زمانی که در ناخود آگاه ما استرس و اضطراب وجود داشته باشد رفتارهای بیرونی به صورت خشک شدن دهان و اختلال در خواب خودش را نشان می دهد و بازتاب آن را در بیرون می بینیم.

وی در ادامه گفت: در حالت عادی همه افراد معمولا رفتارهای ناخود آگاهشان را در بیرون بروز می دهند که گاهی به دلیل نداشتن تعلیم و تربیت با کشیدن نقاشی و ترسیم خطوط احساسات و روحیات خود را نشان می دهند.
به گفته این روانشناس: گاهی این ترسیم کردن و نقاشی که هنگام استراحت و یا فرو رفتن در تفکر به عنوان نمونه زمان تلفن جواب دادن در جلسه خودش را نشان می دهد که فرد خود کار دست می گیرد و روی کاغذ اشکالی را ترسیم می کند منجر به تخلیه ی ذهن درگیر فرد و یا پیشگیری از اضطراب و پر خاشگری در طول روز می شود که گاهی مشکلات خواب را رفع می کند . به گفته وی به بیماران تحت مداوای روانشناس توصیه می شود که قبل از خواب این کار را انجام دهند تا به آرامش هنگام خواب دست پیدا کنند.

وی عنوان کرد: که این رفتارهای ناخود آگاه که از انسان سر می زند گاهی به صورت لغزش های کلامی به چشم می آید که فرد ناخود آگاه کلامی از دهانش خارج می شود که تمایل به گفتن آن ندارد که حالت تکرار به خودش می گیرد که نمونه ی دیگر از رفتارهای ناخود آگاه است.
به گفته ی این روانشناس نقاشی ها و ترسیم خطوط هر کدام معنای خاصی و تفسیر خصوصی به خودشان دارند که باید بررسی شود که نباید به راحتی از کنار این تصاویر ناخود آگاه عبور کنیم . وی با بیان اینکه این تصاویر بیشتر ذهنی هستند اظهار داشت: کسانی که تحت تاثیر تعلیم و تربیت نبودند یعنی اگه آموزش نقاشی ندیده اند رفتار ناخود آگاه در آنها بیشتر است و بالعکس کسانی که تحت تعلیم وتربیت بودند رفتار ناخود آگاه در آنها کمتر است و اغلب این رفتار را در خود پس می زنند .
وی به چند نمونه از تصاویر اشاره کرد: مانند کشیدن تصاویر بزرگ که نشان دهنده ی خود پنداری و بالای بودن اعتماد به نفس فرد و بر عکس آن تصاویر کوچک کمی اعتماد به نفس فرد را نشان می دهد.
وی افزود: کسانی که نقاشی را در وسط کاغذ می کشند افراد خود محور هستند و کسانی که در حاشیه نقاشی می کنند اغلب افرادی هستند که از مردم کناره گیری می کنند و ارتباطات اجتماعی کمی با اطرافیانشان دارند و خطوط منظم و ویژگی های وسواسی فرد را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...