سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۱
کد مطلب: 20275
۰
بطلان یک اتهام تاریخی علیه مردان!

زنان بدتر و طولانی‌تر از مردان سرما می‌خورند!

به گزارش ایسنا، سرماخوردگی و آنفلوانزا در زنان 20 درصد بیشتر طول کشیده و علائم بدتری نسبت به سرماخوردگی در مردان دارد که بر اساس آن 21 درصد از زنان در مقایسه با نرخ 16 درصدی مردان در روز اول سرماخوردگی مجبور می‌شوند در بستر بیماری بمانند.
بر اساس پژوهش شرکت داروسازی Beechams، زنان همچنین بیشتر در مورد بیماری خود شکایت می‌کنند اما یک چهارم از آنها اذعان کرده‌اند که این کار تنها برای جلب حس همدردی دیگران است! در مقابل، 13 درصد مردان اظهار کرده‌اند که خواهان محبت زیاد برای کمک به افزایش نیروی خود بوده، در حالیکه 14 درصد گفته‌اند در زمان سرماخوردگی دوست دارند مردم آنها را بخندانند چون باعث احساس بهتری در آنها می‌شود.
آبریزش بینی یکی از علائمی است که زنان بیشتر در مورد آن شکایت داشته اند اما در مردان بیشترین شکایت‌ها به گلو درد مرتبط می‌شود. بر اساس نتایج این پژوهش، هر دو جنسیت در زمان سرماخوردگی بی‌حوصله هستند. یک سوم افراد از کمبود انرژی‌شان ابراز تنفر کرده و یکی از هر سه زن و یکی از هر پنج مرد احساس خستگی و عدم تمرکز را یکی از بدترین علائم خوانده‌اند.

همچنین مادران دو برابر بیشتر از زنان بدون فرزند احتمال دارد که حداقل چهار روز را در سال برای سرماخوردگی مرخصی بگیرند. 9 درصد مردان و پنج درصد زنان در این پژوهش مدعی شدند که هرگز سرما نخورده‌اند.
مونا شیخ از شرکت داروسازی Beechams اظهار کرد: همه راجع به سرماخوردگی آقایان شنیده‌اند اما جالب اینجاست که نتایج پژوهش نشان‌دهنده بدتر و طولانی‌تر بودن سرماخوردگی در زنان است.
وی افزود: ما می‌دانیم که مراحل سرماخوردگی در افراد متفاوت است از این رو این پژوهش را برای درک بهتر از تاثیر سرماخوردگی بر زندگی افراد و چگونگی مقابله آنها با بیماری انجام دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی