جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۸
کد مطلب: 20506
۱

کودکان امروزی قلب ناسالم تری دارند

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری دیلی میل، محققان دانشکده علوم بهداشت و درمان استرالیای جنوبی 50 مطالعه مختلف را که بین سال های 1964 تا 2010 روی آمادگی بدنی و سلامت قلب بیش از 25 میلیون کودک 9 تا 17 ساله در 28 کشور انجام شده بود، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.
در این پژوهش، استقامت قلبی- عروقی کودکان توسط توانایی دویدن کودکان در زمان تعیین شده و مدت زمان دویدن در فاصله تعیین شده سنجیده شد. این آزمایش ها به طور معمول 5 تا 15 دقیقه به طول انجامید و از کودکان خواسته شد بین 0.5 تا 2 مایل بدوند. تجزیه و تحلیل نتایج این پژوهش نشان داد استقامت قلبی -عروقی به میزان قابل توجهی ظرف مدت 46 سال کاهش یافته است.
به گفته محققان اگر کودکی در این رده سنی آمادگی بدنی مناسب نداشته باشد، در بزرگسالی بیش از دیگران به بیماری های قلبی و عروقی دچار خواهد شد. محققان به جوانان پیشنهاد می کنند با روش های مختلف نظیر برداشتن وزنه های سنگین، ورزش هایی مثل ژیمناستیک و تنیس آمادگی بدنی خود را افزایش دهند.
به گفته محققان تنها در کشور آمریکا، استقامت قلب و عروق کودکان به طور متوسط 6 درصد در هر دهه از سال 1970 تا 2000 کاهش یافته است.
در کشورهای دیگر نیز، آمادگی بدنی کودکان به طور مداوم در هر دهه حدود 5 درصد کاهش یافته است. محققان می گویند: کودکان امروزه حدود یک دقیقه و نیم کندتر از همسالان خود در 30 سال گذشته می دوند و این کاهش در عملکرد استقامتی قلبی- عروقی مشکلاتی به دلیل مشکلات اجتماعی، رفتاری، فیزیکی، روانی و فیزیولوژیکی ایجاد می شود.
محققان معتقدند کاهش 30 تا 60 درصدی عملکرد استقامتی قلبی- عروقی را می توان با افزایش توده چربی بدن توضیح داد. این یافته های جدید در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در دالاس ارائه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم