جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۱
کد مطلب: 20515
۰

خلاصی بیماران دیابتی از تزریق‌ روزانه

ایسنا: محققان دانشگاه کارولینای شمالی سیستمی را طراحی کرده‌اند که در هر بار تزریق منفرد نانوذره‌ها با استفاده از پالس‌های فراصوت، انسولین بدن را برای چند روز تامین می‌کند. این نانوذرات زیست‌سازگار و زیست‌تخریب‌پذیر از اسید لاکتیک - کو - گلیکولیک ساخته‌شده‌اند و شامل محموله بار انسولین هستند. هر ذره دارای پوشش کیتوزان با بار مثبت یا یک پوشش آلژینات دارای بار منفی است. زمانی که این دو نوع ذره با یکدیگر ترکیب می‌شوند، پوشش‌های دارای بارهای متضاد، موجب می‌شوند که توسط نیروی الکترواستاتیک به سمت یکدیگر جذب شوند. این امر حتی زمانی که آن‌ها به درون لایه زیرپوستی تریق می‌شوند، نیز صادق است.
در این لایه این ذرات به منظور تشکیل یک «شبکه نانو» به یکدیگر ملحق می‌شوند. چون نانوذرات متخلخل هستند، زمانی که در بدن هستند، انسولین شروع به نفوذکردن از آن‌ها می‌کند. نیروی الکترواستاتیک باز هم انسولین را نگه می‌دارد، اما موجب شکل‌گیری آن در درون یک مخزن واقع در مجاورت شبکه می‌شود. هنگامی که زمان دریافت یک دوز از انسولین به درون جریان خون فرا می‌رسد، یک ابزار دستی برای تحویل خارجی امواج متمرکز مافوق‌صوت به این شبکه نانو به کار می‌رود. در آزمایش‌های انجام‌شده بر روی موش‌های آزمایشی مبتلا به دیابت، تزریق منفرد نانوذات برای تنظیم سطوح گلوکز خون به مدت 10 روز کافی بود. زمانی که یک شبکه نانو تخلیه می‌شود، خوشه‌ای دیگر از نانوذرات می‌توانند به درون بدن تزریق شوند و شبکه قدیمی توسط بدن ظرف چند هفته جذب می‌شود.
دانشمندان هم‌اکنون در حال اعمال این فناوری به انسان‌ هستند. جزئیات این مطالعه در Advanced Healthcare Materials منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن