سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۰
کد مطلب: 20533
۰

آخرین آمار دانشگاه‌های خارجی در دسته‌بندی‌های وزارت علوم

ایسنا: محمدحسن مجلس آرا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح ارزیابی دانش‌آموختگان بیشتر به سمت کیفی رفته است تا کمی، گفت: هدف ما این است که دانشگاه‌های خارج از کشور را بر اساس توانایی‌هایشان در چهار ردیف قرار دهیم که این مسئله کمک می‌کند به انتخاب افرادی که می‌خواهند خارج از کشور ادامه تحصیل بدهند.

وی با بیان اینکه 2200 دانشگاه در چهار گروه ممتاز، متوسط، خوب و ضعیف دسته‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: دسته‌بندی‌هایی که در این سازمان انجام شده است، مطابق استانداردهای جهانی است و اختلاف زیادی با آنها ندارد.

مجلس آرا با اشاره به ویژگی‌های گروه ممتاز و خوب، گفت: ارزیابی این گروه به صورت شکلی صورت می‌پذیرد و سخت گیری آنچنانی برای دانشجویانی که در گروه ممتاز درس خوانده‌اند، وجود ندارد.

معاون سابق پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان گفت: تاکید و توصیه ما به دکتر مسلمی قبل از این نیز همین بوده است که دانشجویان در گروه ممتاز و یا خوب تحصیل کنند. به دکتر غلامی مدیر کل جدید امور بورس و دانشجویان خارج نیز همین تاکید را داریم که افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند حتما در گروه‌های ممتاز باشند.

وی با بیان اینکه برای گروه‌های متوسط نیز مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: مشکلاتی که برای این گروه وجود دارد زیاد نیست، اما تحصیل در گروه ضعیف به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که در گروه ضعیف دانشجویان تحصیلات تکمیلی مجاز نیستند، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در مرحله اجرا قرار دهند. مجلس آرا با بیان اینکه مهم نیست دانشگاه ضعیف در کدام کشور واقع شده باشد، اظهار کرد: 140 دانشگاه در کشور آمریکا در گروه ضعیف هستند و افرادی که در این دانشگاه‌ها کارشناسی ارشد دریافت کنند، توسط سازمان ارزشیابی نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: حتی اگر دانشگاه‌های ضعیف به دانشجویان هزینه تحصیلی بدهند، زمانی که این دانشجو از آن دانشگاه فارغ التحصیل شود در زمینه ارزشیابی دچار مشکلاتی می‌شود. مجلس آرا با بیان اینکه دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های متوسط درس خوانده‌اند حتما ارزشیابی کیفی می‌شوند، تاکید کرد: این دسته از دانشجویان باید حداقل 12 تا 18 واحد درسی را گذرانده باشند، همچنین ارزشیابی کیفی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های متوسط درس خوانده‌اند، به صورت کیفی انجام می‌شود.
معاون سابق پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه این آیین نامه از سپتامبر 2013 به اجرا درآمده است، گفت: تا کنون کم و بیش اشتباهاتی در سایت برای رتبه بندی دانشگاه‌ها رخ داده است اما می‌توان گفت در حال حاضر سایت نسبتا کامل شده است. وی افزود: اگر افرادی باشند که نسبت به دانشگاه‌های دیگر نیز پیشنهاداتی داشته باشند نسبت به نظر آنها نیز ارزیابی‌هایی انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن