جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۹:۱۷
کد مطلب: 20602
۰
۱

رشد شلغم و ریحان روی ماه

تدارک محیط زندگی انسان در فضا
مهر:  هدف از این کار بررسی امکان زندگی و کار انسان بر روی تنها قمر زمین است. سازمان فضایی آمریکا این گیاهان را با استفاده از یک فضاپیمای تجاری ماه نورد طی دو سال آینده به سطح ماه خواهد برد. این ابتکار توسط گروه زیستگاه رشد گیاهان ماه در ناسا مطرح شده است.
آنها قصد دارند از محفظه های به اندازه قوطی قهوه که برای حفاظت از گیاهان در برابر عناصر خشن اقلیم طراحی شده است استفاده کنند. همچنین دوربین، حسگر و تجهیزات الکترونیکی نیز به منظور تهیه و ارسال اطلاعات درباره چگونگی رشد گیاهان به زمین، به این محموله افزوده خواهد شد.
برنامه ناسا این است که محفظه رشد مهر و موم شده بسیار ساده ای بسازد تا از جوانه زدن گیاه در طول یک دوره پنج تا 10 روزه در فضا پیما بر روی ماه پشتیبانی کند. این محفظه های یک کیلوگرمی تلاش خواهند کرد تا شلغم، ریحان و آرابیدوپسیس (رشادی) را رشد دهند.
این پژوهشگران در مورد چگونگی ارسال این محموله ها به ماه می گویند در آینده نزدیک کاوشگرها و فضاپیماهای بسیاری عازم این قمر خواهند شد و شرکت های فضانوردی تجاری در تلاش برای به دست آوردن جایزه Lunar X-Prize گوگل در سال 2015 می توانند این ماموریت را نیز به انجام برسانند.
پس از فرود بر روی ماه، درون مودول فضاپیما، آب به این دانه ها افزوده خواهد شد. این آب دادن از طریق یک فیلتر کاغذی مرطوب به دانه صورت می گیرد و جوانه زدن دانه را منجر می شود. هوا در این محفظه مهر و موم شده می تواند برای پنج روز رشد کافی داشته باشد.
رشد این گیاهان به مدت پنج تا 10 روز نظارت و با کنترل های زمینی مقایسه می شود. در فواصل زمانی معین نیز از این نهال عکسبرداری می شود. دانش پژوهان ناسا می گویند احتمالا از نور خورشید طبیعی بر روی ماه به عنوان منبع انرژی برای جوانه زدن گیاه استفاده می کنند.
دانشمندان معتقدند این تلاش می تواند از دو جنبه اهمیت داشته باشد: افزایش آگاهی درباره گیاهان و کسب دانش بیشتر در مورد احتمال ادامه حیات بر روی ماه. اطلاعات در مورد گیاهان می تواند به دانشمندان ناسا کمک کند دریابند آیا انسان می تواند بر روی ماه زندگی و کار کند یا خیر.
سال گذشته دانشمندان چینی از برنامه های خود برای رشد سبزیجات تازه در پایگاه های اقماری ماه و مریخ خبر دادند تا بتوانند منبع غذایی و اکسیژن برای فضانوردان فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ببخشید آقاسیر همدان بذارین و کرفس اصفهان و شلغم ماهی
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...