پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۸
کد مطلب: 20614
۶
۱۳

رتبه بندی کشورها از نظر آی کیو IQ

رتبه بندی کشورها از نظر آی کیو  IQ
به گزارش واحد مرکزی خبر، این گزارش نتیجه تلاش علمی برای تعیین میزان آی کیو Intelligence Quotient در افراد است که در آن امتیاز 100 بسیار خوب است و امتیازات بالاتر از 100 به نوعی از نوابغ به شمار می آیند که انیشتین، اندیشمند معروف بر اساس مطالعات پیشین 200 امتیاز دریافت کرده بود.
در جدیدترین مطالعه انجام شده در این زمینه آمده است کشور سنگاپور با میانگین 108 امتیاز در رتبه اول قرار دارد و در واقع از میانگین جهانی فاصله زیادی گرفته است.
پس از سنگاپور کشور کره جنوبی با 106 امتیاز و ژاپن با 105 امتیاز در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند. اما رتبه چهارم به کشور غربی و اروپایی ایتالیا اختصاص دارد که توانست 102 امتیاز را از آن خود کند.
پس از ایتالیا، کشورهای ایسلند، مغولستان، سوییس ، اتریش و چین قرار دارند و سطح آی کیو در این کشورها سطح بسیار خوب است چون نزدیک نمره 100 قرار دارد. اما در میان کشورهای عربی عراق با 87 امتیاز در رتبه اول جهان عرب و 21 جهان جای دارد و پس از عراق نام کویت با 86 امتیاز دیده می شود . ترتیب کشورهای عربی پس از عراق و کویت عبارتند از ، یمن با 85 امتیاز در رتبه سوم، امارات، اردن، عربستان و مغرب با 84 امتیاز در رتبه چهارم عرب و 23 و 24 جهان ، الجزایر، بحرین، لیبی، عمان، سوریه و تونس با 83 امتیاز در رتبه پنجم عربی و 25 جهان قرار دارند.
با وجود شهرت فرهنگی کشورهای مصر و لبنان در جهان عرب، لبنان در رتبه بندی جدید با کسب 82 امتیاز و مصر با 81 امتیاز رتبه های نزدیک به آخر در جهان عرب را به خود اختصاص داده اند ولی شرایط این دو کشور در مقایسه با قطر با 78 امتیاز و سودان با 71 امتیاز که آخرین کشور عربی در این فهرست است اندکی مناسب تر است.

به گزارش پایگاه خبری محیط، در این رتبه بندی ضریب هوشی شهروندان چندان به تمدن و اقتصاد کشور ارتباط ندارد زیرا در فهرست مشخص شده مغولستان رتبه ششم جهان را دارد اما آمریکا با 98 امتیاز رتبه ای پایین تر از سطح بسیار خوب ( با نمره 100) را به خود اختصاص داد. آمریکا در رتبه بندی جدید با اسپانیا و فرانسه هم امتیاز است اما انگلیس 100 امتیاز را از آن خود کرده است و روسیه نیز 97 امتیازی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پَ کو ایران؟؟؟؟؟؟
رضا
France
ایران چطور؟
گزارش .کار تحقیقی شون در کوزه بزارن آبشو بخورن معلومه ایران نیست چون اصلا بر اساس ملاک های اونا ما قابل سنجش نیستیم فراتر از این حرفاییم!
ایرانی ها در آی کیو، تنبلی، آمار تصادفات و اتلاف عمر، اتلاف انرژی و البته ادعا در دنیا رقیب ندارند. (البته این گفته من ادعا نبودا)
ff
ایران 84
Iran, Islamic Republic of
همش الکیه
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا این رتبه بندی خنده داره .یعنی آی کیوی ایرانیها با عربها برابره ؟!!!!!!!!!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
اقایان اقایان اقایان........................ یک دور به اطرافتان نگاه کنید رادیو تلویزیون ماهواره رایانه موبایل تلفن برق موتور خودرو قطار هواپیما و.... در زمنینه پزشکی کدام یک از اینها از کشورهای اسلامی به خارج رفتن همشون از خارج اومدن پس غرور کاذب را بگذارید کناد هند از ما پایین تره و لی پیشرفت سریعی دارد بر عکس مغولستان که رتبه 5 را دارد ولی عقب مانده است به خودتان بیایید و به جای اعتراض به امار اراده خودمان را قوی کنیم
بابک
Romania
مطابق امار های بین المللی ترکها باسواد ترین مردم دنیا و باهوش تریم مردم منطقه هستند سطح باسوادی در اذربایجان 99.8%قزاقستان قیرقیزستان وترکمنستان 99.5%ازبکستان 98%مغولستان 97% ترکیه 96% (ایران 85% افغانستان 28%)متوسط ای کیوی مردم مغولستان 101 قزاقستان 94ترکیه و قیرقیزستان90 اذربایجان 88 ترکمستان وازبکستان 87 (ایران 84 کشورهای عرب 86)
Russian Federation
متاسفانه برخی دوستان فارس شوونیست بدون منطق حرف میزنن و ترکها را به کم هوشی متهم میکنن البته که اینان نژآأ برستانی هستند که به همه قومیتها توهین میکنند و سرشان را زیر برف کرده اند و خود را برتر از همه اقوام میدانن مخصوصا به اعراب و ترکها اهانت میکنند حال انکه امارات عرب و ترکیه ترک رو مقایسه کنن با ایران و افغانستان فارس زبان
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما اگر کرامت انسانی داشتید به عرب ها توهین نمیکردید
حمید
Iran, Islamic Republic of
همه کشورا بررسی شدن
اگه اینجا تو سایت نذاشتن دلیل نمیشه که بررسی نشدن
آی کیو میزان هوش رو میسنجه ربطی به سطح پیشرفت و ... نداره
نمونش مغولستان از آمریکا بالاتره
اگر سیاسی هم میبود مطمئنا مغولستان از آمریکا جلو نمیزد
😊
Iran, Islamic Republic of
شمادانشمند سنگاپوری یا مغولستانی میشناسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد