جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۵
کد مطلب: 20616
۲

آسیب‌شناسی تب داغ مقالات ISI

آسیب‌شناسی تب داغ مقالات ISI
ایرنا نوشت: نخستین همایش ملی «سنجش علم، ارزشیابی و آسیب شناسی» اسفند امسال با هدف بررسی موضوعاتی مانند «تب داغ مقالات ISI» در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
دبیر علمی همایش ملی سنجش علم روز دوشنبه به ایرنا گفت: هدف اصلی برگزاری این همایش بررسی و مطالعه انتقادات وارد شده به چگونگی سنجش علم در کشور، تبادل نظر میان موافقان و مخالفان این موضوع و رسیدن به راهکارها و راهبردهاست.

ˈمظفر چشمه سهرابیˈ افزود: این همایش یک گردهمایی میان موافقان و مخالفان است تا به پاسخ منطقی و علمی در باره انتقادات موجود در باره سنجش علم دست یابند. وی با اشاره به اینکه وضعیت سنجش علم در کشور مورد تایید بیشتر اعضای جامعه علمی نیست، اظهار کرد: انتقادات زیادی به مجموعه شاخص ها، معیارها، آیین نامه ها و چارچوبهای سنجش علم و رفتارهای علمی در کشور وجود دارد که رسیدگی به آنها ضروری است. وی با اشاره به نگاه سیاستگذاران کشور به علم و فناوری در سالهای گذشته گفت: موافقان این نگرش از رشد علمی بی سابقه ایران، ارتقاء جایگاه علمی آن در مقیاس بین المللی، افزایش تعداد بروندادهای علمی و افزایش شمار دانشمندان آی اس آی ایرانی می گویند.

این استاد دانشگاه گفت: اما طیف دیگر نسبت به انحراف مسیر علمی کشور از مسیر واقعی آن، به کارگیری معیارهای علم سنجی، اندازه گیری و ارزشیابی علم کشور، افزایش میزان کجرویی، ناهنجاری و سوء رفتار در میان جامعه علمی انتقاد دارند. چشمه سهرابی، برخی از موارد مورد انتقاد را آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی، اعلام رشد کمی پیشرفت کشور بر اساس مقالات ISI و بومی بودن و چگونگی استفاده از علم بومی برای تولید فناوری و ثروت عنوان کرد.

وی محورهای این همایش را بنیان های علم و ارزشیابی و آسیب شناسی سنجش کمی و کیفی علم، بروندادهای علمی، سازمان های سنجش علم، جامعه علمی ایران و رشد و توسعه علمی ایران اعلام کرد. چشمه سهرابی با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده مقاله تا ۱۵ آذر امسال تمدید شده است، افزود: مهلت ارسال متن کامل مقالات تا پنجم بهمن امسال است. نخستین همایش ملی سنجش علم، هفتم و هشتم اسفند امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.