پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ / ۱۸:۲۷
کد مطلب: 2064
۰

نحوه ارزیابی داوطلبان کنکور دکتری در دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره معیارهای ارزیابی و نحوه امتیاز دادن به افرادی که پس از برگزاری آزمون سراسری دکتری توسط سازمان سنجش به دانشگاه علم و صنعت معرفی می‌شوند، گفت: تصمیم بر انجام مصاحبه و بررسی سوابق علمی داوطلبان است و آزمون کتبی در برنامه دانشگاه علم و صنعت برگزار نمی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، وقتی آزمون متمرکز پذیرش دانشجوی دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شود به هر دانشگاه چند برابر ظرفیت پذیرش در هر رشته دکتری معرفی می‌شود و در این زمان است که دانشگاه بر روی معرفی‌شدگان باید یک ارزیابی اعمال کند تا به اندازه ظرفیتی که دارد از میان معرفی‌شدگان پذیرش کند. به گفته مقامات مسئول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها در پذیرش نهایی دانشجوی دکتری مختارند و می‌توانند مکانیسم‌های دلخواه برای ارزیابی نهایی داوطلبان دکتری را انجام دهند.
 
محمد سعید جبل عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های دانشگاه علم و صنعت ایران جهت ارزیابی نهایی داوطلبان دکتری در این دانشگاه گفت: بر اساس دستورالعملی که داریم، افرادی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه معرفی می‌شوند باید به دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی معرفی شوند و از آنها مصاحبه علمی به عمل آید و سوابق علمی‌شان نیز بررسی شود، سپس امتیازدهی صورت می‌گیرد اما نتیجه نهایی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تأکید کرد: تصمیم دانشگاه علم و صنعت ایران انجام مصاحبه علمی و بررسی سوابق پذیرفته‌شدگان آزمون متمرکز دکتری است و برگزاری آزمون کتبی مجدد در برنامه این دانشگاه نیست. جبل عاملی در یادآوری روال قبلی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قبلا دانشگاه علم و صنعت به طور متمرکز آزمون کتبی برگزار می‌کرد و سه برابر ظرفیت را به دانشکده‌ها معرفی می‌کرد. آزمون کتبی شامل سوالات ریاضیات و استعدادسنجی و تست هوش بود و سه برابر ظرفیت را به دانشکده‌ها معرفی می‌کردیم و دانشکده‌ها از بین آنها انتخاب می‌کردند. وی خاطرنشان کرد: آزمون متمرکزی که پیش از این توسط دانشگاه انجام می‌گرفته از این پس توسط سازمان سنجش انجام می‌گیرد.   مجوز قطعی پذیرش دانشجوی دکتری شیمی در دانشگاه علم و صنعت صادر شد
شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز قطعی پذیرش دانشجوی دکتری در دو گرایش رشته شیمی را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز قطعی پذیرش دانشجوی دکتری رشته شیمی در دو گرایش شیمی فیزیک و شیمی معدنی را به این دانشگاه ابلاغ کرد.
 
دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران در مقطع دکتری رشته شیمی از سال 88 تا کنون طی دو دوره و در مقطع کارشناسی‌ارشد در گرایش های شیمی فیزیک و شیمی معدنی از سال 75 دانشجو پذیرش کرده است.
 
تعداد فارغ ‌التحصیلان مقطع کارشناسی‌ارشد گرایش شیمی معدنی از دانشگاه علم و صنعت ایران 98 نفر و در گرایش شیمی فیزیک 58 نفر است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "