جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
کد مطلب: 20692
۰
ستاد راهبردی فرهنگی دخانیات کشور اعلام کرد

ثبت ۱۵۰هزار طلاق در سال گذشته

طلاق گرفته‌ها بیشتر سیگار مصرف می‌کنند
ثبت ۱۵۰هزار طلاق در سال گذشته
به گزارش فارس، سید ابوالفضل موسوی فاضل در نشستی با فعالان تشکل های مردمی مبارزه با استعمال دخانیات ، با بیان این مطلب که آمار طلاق در ایران نگران کننده است، افزود: بر اساس نتایج مطالعات میدانی ، متاسفانه شاهد روند رو به افزایش استعمال کالای دخانی به ویژه سیگار در میان طلاق گرفته ها هستیم که باید با اتخاذ تمهیداتی ، از استمرار پایدار آن جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از طلاق گرفته ها پیش از طلاق ، مصرف کننده هیچ یک از کالای های دخانی شامل سیگار و قلیان نبوده اند ، اما جهت کاهش مشکلات و معضلات عاطفی و روانی به اشتباه به سمت استعمال دخانیات گرایش پیدا کرده اند .

موسوی فاضل گفت: گرایش این قبیل افراد به مصرف دخانیات موجب دوری آنان از اجتماع و خانواده می شود و همین امر عامل تشدید کننده گرایش به استعمال دخانیات می شود.
وی افزود:روند مصرف سیگار در بین افراد طلاق گرفته ، بسیار خطر ناک و در مرحله هشدار است ،چرا که کشیدن سیگار به یک رفتار پایدار تبدیل می شود و از سویی شمار استعمال روزانه سیگار با گذشت زمان ، فزونی می یابد.

به گفته دبیر ستاد راهبردی فرهنگی و دخانیات کشور در سال گذشته 829 هزارو 968 مورد ازدواج و 150 هزارو 324 مورد طلاق ثبت شده است و از مجموع طلاق های ثبت شده در سال گذشته ، 136 هزارو913 مورد در جامعه شهری و 13 هزار و 411 مورد در جامعه روستایی به وقوع پیوسته است.
وی افزود: همچنین بر اساس همین منبع آماری ، بیشترین مورد طلاق در استانهای تهران (32/713)و سپس خراسان رضوی(15/49)به ثبت رسیده است.

موسوی فاضل گفت: آمار و ارقام بیان شده و همینطور گرایش افراد مطلقه به استعمال دخانیات نشان می دهد که همانطور که کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج با هدف آموزش و آگاهی نسبت به شرایط جدید زندگی مورد نیاز می باشد برای جلوگیری از بروز مشکلات و رفتارهای پرخطر ناشی از طلاق در جامعه باید کارگاههای آموزشی با هدف آموزش و آگاهی افراد از شرایط پس از طلاق و نحوه برخورد با مشکلات ناشی از آن ، فعال شود تا آثار سوء ناشی از طلاق به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت روانی و عاطفی به حداقل ممکن برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ