کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی "مغز" کودک روی این مرکز کنترل ندارد

12 آذر 1392 ساعت 16:09

بی اختیاری ادرار در کودکان از شایع ترین بیماری هاست که موجب فشارهای روحی در کودکان می شود که با تدابیر والدین باید این موضوع رسیدگی شود.


دکتر محمد علی برزگر متخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بی اختیاری ادرار عبارت است از ناتوانی در کنترل ادرار در سنی که کودک باید قادر به کنترل ادرار خود باشد توانایی کنترل ادرار تا چهار سالگی در صبح و تا شش سالگی در شب بدست می آید، کورتکس قسمتی از مغز است که اثر مهاری روی مرکز ادرار وارد وقتی این کنترل و مهار نباشد موجب بی اختیاری ادرار در کودک می شود.

برزگر در خصوص علل شب ادراری ادامه داد: بیماری های مختلفی موجب بی اختیاری ادرار می شود از جمله اختلالات خواب، استرس های روحی و روانی بیماری های عفونی، کامل نشدن اعصاب محیطی، عیب شدید ساختمان در دستگاه ادرار، بیماری های نورولوژیک که اعصاب مثانه را تخریب می کند.

وی در مورد درمان بی اختیاری ادرار در پایان گفت: دو ساعت قبل از خواب والدین باید مایعات را محدود کنند همچنین از یک زنگ استفاده کنید که هر دو ساعت یک بار کودک را بیدار می کند که این کار موجب شرطی شدن کودک می شود و یا با استفاده از دارو خواب کودک را سبک می کند.


کد مطلب: 20707

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20707/وقتی-مغز-کودک-روی-این-مرکز-کنترل-ندارد

میگنا
  https://www.migna.ir