چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۲
کد مطلب: 2075
۰

متقاضیان دورکاری در وزارت علوم درخواست خود را ارسال کنند

معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کارگروه اجرایی آیین نامه دورکاری پس ابلاغ آن از سوی معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی رئیس جمهور به صورت مستمر در وزارت علوم تشکیل شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر متکان با اشاره به تشکیل کارگروه اجرایی آیین نامه دورکاری گفت: روشهای اجرای آیین نامه دورکاری با حضور مدیران کل بخش های مختلف ستاد وزارت علوم در حال پیگیری است.
 
وی با اعلام اینکه نشست هایی نیز جهت بررسی اجرایی کردن دورکاری کارکنان در تعدادی از دانشگاهها، پژوهشگاهها  و برخی مراکز تابعه وزارت علوم انجام شده است، افزود: با توجه به استقرار دبیرخانه کارگروه دورکاری در دفتر تحول اداری و بهره وری این وزارت، کارمندان رسمی و پیمانی متقاضی دورکاری می توانند درخواست های خود را پس از تایید مدیر مستقیم خود برای بررسی در کارگروه اجرایی دورکاری به این دبیرخانه ارسال کنند.
 
دکتر متکان با اعلام اینکه کارمندان دورکار نیز مانند سایر کارمندان از پرداختهای مستقیم و غیر مستقیم بهره مند خواهند شد، اظهار داشت: در همین راستا، پرداخت اضافه کاری و سایر پرداخت های قانونی نیز براساس حجم و کیفیت کار تعریف شده توسط کارگروه اجرایی و با پیشنهاد مدیر واحد متبوع کارمند و تایید رئیس کارگروه اجرایی انجام می شود.
 
معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تعیین فعالیتهای مشمول طرح دورکاری، تعیین سازوکارهای سنجش و اندازه گیری کمی و کیفی فعالیتهای مشمول طرح دورکاری، تایید نهایی دورکاری کارمندان متقاضی، تعیین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای طرح دورکاری و نظارت بر اجرای فرآیند دورکاری را از مهمترین وظایف  کارگروه اجرایی دورکاری در وزارت علوم عنوان کرد.
 
ایمان کفایی مهر- مدیرکل دفتر تحول اداری  و بهره وری وزارت علوم نیز با بیان اینکه طبق بخشنامه دولت، دستگاههای ملی و استانی مستقر در تهران باید بخشی از کارکنان خود را از طریق دورکاری بکار گیرند، گفت: مشاغلی که ارباب رجوع و نیاز به حضور مستمر کارمند در محل کار نداشته باشند، مشمول دورکاری هستند.
 
وی توجه به نتیجه کار و نه به ساعات حضورکارکنان، بهبود شرایط کار، افزایش رضایت شغلی و بهره وری کارکنان، صرفه جویی در هزینه های مختلف زمانی و مالی کارکنان، کاهش نیاز به فضای اداری و کاهش ترافیک و مصرف انرژی را از جمله مزایای دورکاری کارمندان عنوان کرد.
 
کفایی مهر خاطرنشان کرد: کارگروه اجرایی دورکاری در حال تعیین فعالیتهای قابل انجام از طریق دورکاری در وزارت علوم و فراهم آوردن زمینه ها و امکانات لازم برای اجرای این آیین نامه است. معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  گفت: کارگروه اجرایی  آیین نامه دور کاری پس ابلاغ آن از سوی معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی رئیس جمهور به صورت مستمر در وزارت علوم تشکیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.