کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عوارض مکیدن انگشت و جویدن ناخن در کودکان

16 آذر 1392 ساعت 12:25

عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: اهمیت به دندان‌های شیری، مشاوره با ارتودنتیست بعد از رویش اولین دندان‌ دائمی و جلوگیری از مکیدن انگشت و جویدن ناخن در کودکان از ابتلا به ناهنجاری‌های فک و صورت پیشگیری می‌کند.


نوید ناصری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر چه ارث نقش مهمی در ایجاد ناهنجاری‌های فک و صورت دارد ولی با رعایت مواردی می‌توان تا حد زیادی از این ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: اهمیت دادن به دندان‌های شیری و مراقبت از آنها یکی از این روشهاست؛ چرا که بی توجهی به دندان‌های شیری باعث از دست رفتن زودهنگام این دندان‌ها و رویش نادرست دندان‌های دائمی می‌شود.

فلوشیپ لیزر درمانی در دندانپزشکی ادامه داد: بعد از رویش دندان‌های شیری والدین باید دندان‌های کودکشان را مسواک بزنند و با افزایش سن کودک، به وی در مسواک زدن کمک کنند. متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت افزود: والدین برای مدتی دندان‌های کودک را مقابل آینه مسواک کنند تا کودک طریقه مسواک کردن صحیح را یاد بگیرد و اگر کودک اصرار دارد که خودش دندان‌هایش را مسواک بزند به والدین توصیه می شود مسواک را با کمترین میزان خمیر دندان یا بدون آن در اختیار کودک قرار دهند.
عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران، مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشکی و مشاوره با دندانپزشک و متخصص ارتودنسی، به خصوص بعد از رویش اولین دندان‌های دائمی ( حدود 6 سالگی ) را از مواردی دانست که از ابتلا به بسیاری از ناهنجاری‌های فک و صورت جلوگیری می‌کند.
متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت ادامه داد: جلوگیری از ایجاد و همچنین باقیماندن عادت‌های دهانی غلط در کودک مانند مکیدن انگشت، فشردن زبان به طرف جلوی دهان، مکیدن یا جویدن لب و جویدن ناخن از جمله عادتهایی است که در ایجاد ناهنجاری‌ها موثر باشد.
فلوشیپ لیزر درمانی در دندانپزشکی تصریح کرد: مکیدن انگشت شست یا انگشتان دیگر یکی از عادت‌هایی است که در زمان نوزادی ممکن است در کودک وجود داشته باشد. اگر چه این عمل در نوزاد ممکن است نشانگر گرسنگی و اخطاری به والدین جهت توجه به تغذیه او باشد، ولی باقیماندن این عادت بعد از سه، چهار سالگی می‌تواند عامل پیدایش تغییرات دائمی در استخوان و دندان‌های فک بالای کودک باشد.


کد مطلب: 20765

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20765/عوارض-مکیدن-انگشت-جویدن-ناخن-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir