پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۶
کد مطلب: 20808
۱

دلایل افزایش طلاق در آمریکا چیست؟

دلایل افزایش طلاق در آمریکا چیست؟
به گزارش فارس، خیانت تنها دلیل و بالای صدر فهرست دلایل طلاق در آمریکا نیست بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارند که آمار طلاق را در این کشور افزایش داده است.

نرخ طلاق در آمریکا در سال 2009– 3.5 مورد در جمعیت 1000 نفری بود و این رقم نصف میزان ازدواج برای این کشور بود و میزان ازدواج 6.8 در همان جمعیت بود که نشان می‌داد که تقریبا نیمی از ازدواج‌ها در آمریکا سرانجام به طلاق ختم می‌شد.

آمار طلاق همچنین نشان داده است که احتمال اینکه زن و شوهری پس از 10 سال زندگی مشترک، طلاق بگیرند 33 درصد و احتمال طلاق پس از 5 سال زندگی مشترک در حدود 20 درصد بوده است. دلایل زیادی وجود دارد که بفهمیم چرا ازدواج‌ها در این کشور به سرعت شکست می‌خورند؟

تغییر روند طلاق در جامعه آمریکا
ظهور مفهوم طلاق تفاهمی براساس اختلافات آشتی‌ناپذیر بعنوان یک کاتالیزور برای میزان طلاق در آمریکا در دهه 1970عمل کرد. ایالت کالیفرنیا اولین ایالتی بود که در سال 1969 این «طلاق توافقی» را اجرا کرد و خیلی سریع بعد از آن در سال 1985 تمامی 50 ایالت آمریکا «طلاق توافقی» را بعنوان یکی از مؤلفه‌های نظام قضایی خود داشتند. با این تفاسیر ناگهان طلاق موج‌دار شد و در طول 20 سال گذشته تا 2.5 برابر در آمریکا افزایش یافت.

10 دلیل طلاق در آمریکا
همانطور که قبلا هم اشاره شد، دلایل طلاق زیاد بوده است که بسیاری از آنها از تفاوت‌های جزئی آغاز شده و درنهایت روند جدایی به سرعت زیاد شده است. کارشناسان بر این باورند که بسیاری از این دلایل تحت تاثیر عواملی مانند سن، مذهب، آموزش و پرورش، وضعیت مالی و هنجارهای جامعه که در میان همه آنها مهم است، قرار می‌گیرد.
در اینجا به 10 دلیل از دلایل مهم شکست در ازدواج در ایالات متحده آمریکا اشاره می‌کنیم.

1.سقوط ناگهانی ارتباط: ارتباطات کلیدی است که به دنبال خود روابط را بهمراه دارد- و ازدواج از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که مشکلات زوجین در برقراری ارتباط آغاز می‌شود، آنجا نقطه‌ای است که رابطه شما را به سمت سراشیبی می‌کشاند. با وجود آنکه درباره حل و فصل مسائل صحبت می‌کنید نفس شما تمایل دارد تا در مقابل آن دفاع کند و بنابراین این سقوط ناگهانی مهم‌ترین دلیل را برای طلاق ایجاد می‌کند.

2.خیانت: باز هم یکی از جدی‌ترین مسائل که در زندگی زناشویی اختلال ایجاد می‌کند، خیانت است که در موارد افزایش طلاق در آمریکا نقش قابل توجهی ایفا می‌کند. درست است که این دلیل از زمانهای دور وجود داشته است،‌ واقعیتی است که امروزه شدیدتر شده است.

3.مشکلات مالی: فشار اقتصادی موردی است که همه زوج‌های متاهل در زندگی با آن روبرو می‌شوند. این در حالی است که برخی از زوج‌ها به اندازه کافی در مورد چنین مسائلی باهم بحث کردند که این موضوع یک استدلال جزئی است و در ابتدا آغاز می‌شود و راه درازی را پیش گرفته و فقط به جدایی آنها منجر می‌شود.

4.تخریب شخصیت: توهین کلامی، تحقیر، طعنه و همچنین تهدید و ارعاب. همه سوء استفاده عاطفی شدید را تشکیل می‌دهند، که سهم قابل توجهی در افزایش طلاق در آمریکا داراست.

5.آزار جسمی: در برخی موارد، فقط به سوء‌استفاده عاطفی ختم نمی‌شود بلکه خشونت شدید شکل سوء استفاده فیزیکی به خود می‌گیرد. چنین رفتارهای توهین‌آمیز امروزه سهم قابل توجهی از دلایل طلاق را در آمریکا دارد.

6.ناسازگاری: که نه تنها یکی از رایج‌‌ترین دلایل است بلکه در مورد علت طلاق این موضوع در کل جهان بین زن و شوهر صدق می‌کند. ناسازگاری را می‌توان به چیزهای زیادی از جمله فقدان علاقه به شریک زندگی تا به شیوه زندگی نسبت داد.

7.فقدان علاقه: بسیاری از مردم به اشتباه از دست دادن علاقه را به صمیمیت فیزیکی تفسیر می‌کنند. این واقعیت، با این حال، در مقایسه با جنبه‌های فیزیکی بیشتر به جنبه‌های عاطفی یک رابطه مربوط می‌شود.

8. تغییر در اولویت‌ها: با تغییر اولویت‌های زمانی ناگهان زندگی کاری شما مهم تر می‌شود و این در حالی است که ازدواج مزاحمت ایجاد می‌کند و با عدم تفاهم بین شرکا صدای ناقوس مرگ برای ازدواج شنیده می‌شود.

9.انتظارات برآورده نشده: تقریبا هر کسی در یک رابطه با برخی از انتظارات روبروست. زمانی که این انتظارات برآورده شود افراد را خوشحال می‌کند، اما زمانی که آنها برآورده نشوند می‌تواند یکی دیگر از علت طلاق در ایالات متحده باشد.

10.اعتیاد: معتاد بودن به الکل، سیگار، مواد مخدر و غیره نه تنها برای شما مضر است بلکه برای ازدواج بویژه در ایالات متحده، یکی از 10 دلیل طلاق زوج‌های آمریکایی است.
عوامل جسمی و روانی متعددی در ازدواج ناموفق یا ازدواج بد نیز می‌تواند نقش ایفا کند. تمامی موارد بالا از مهمترین دلایلی است که آمار طلاق را در آمریکا افزایش داده است و روزانه افراد زیادی تنها با داشتن یک دلیل از این دلایل به این گزینه تلخ روی می‌آوردند. با وجود اینکه طلاق بهترین گزینه برای پایان دادن به ازدواج نیست اما در اکثر اوقات برای زوجین در آمریکا تنها گزینه‌ای است که انتخاب می‌شود.

نویسنده مقاله: Abhijit Naik
مترجم: مریم قره‌داغی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .