کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات ثبت نام و هزینه اشتراک استفاده از تلویزیون تعاملی اعلام شد

20 آذر 1392 ساعت 8:50

این تلویزیون تعاملی از طریق پروتکل اینترنت و زیرساخت مخابراتی، شبکه های تلویزیونی دیجیتال را از طریق یک اتصال پهنای باند وسیع در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند تصاویر تلویزیونی را با فناوری شبکه های کامپیوتری مشاهده کند.


ارائه دهنده تلویزیونی تعاملی آی پی مدیا، تعرفه اشتراک ماهانه استفاده از این تلویزیون تعاملی را 15 هزار تومان اعلام کرد و گفت: امکان استفاده از این رسانه ملی با سرعت دسترسی بیش از 4 مگابیت بر ثانیه و بدون نیاز به اینترنت فراهم شده است.
حسین عبدالله زاده در گفتگو با  مهر در حاشیه مراسم راه اندازی فاز نخست آی پی مدیا به تشریح جزئیات اجرای این رسانه پرداخت و اظهار داشت: آی پی مدیا مبتنی بر پروتکل اینترنت است اما برای استفاده از آن نیازی به اینترنت وجود ندارد و کاربران می توانند تنها با داشتن ستاپ باکس به این فناوری دست پیدا کنند.

وی با بیان این که بر اساس قرارداد صورت گرفته تا پایان امسال آی پی مدیا در شش استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و قزوین راه اندازی می شود و 140 هزار پورت در خدمت خانوار ایرانی قرار می گیرد گفت: بر اساس زمان بندی این پروژه تا 30 ماه آینده کل کشور تحت پوشش شبکه رسانه تعاملی مهر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این تلویزیون بر اساس زیرساخت های موجود مخابراتی راه اندازی شده است، گفت: از دوم دی ماه جاری تجهیزات این شبکه در مراکز مخابراتی نصب می شود و زمان ثبت نام آن از طریق رسانه ملی اعلام خواهد شد.

عبدالله زاده پیش بینی کرد از اواخر دی ماه امسال ثبت نام برای دریافت آی پی مدیا در شش استان کشور به صورت آنلاین و نیز در دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت ارائه دهنده این سرویس تعرفه اشتراک ماهانه این سرویس را 15 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت دستگاه ستاپ باکس این رسانه نیز حدود 250 تا 300 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای استفاده از آی پی مدیا مشترکان باید سرویس ADSL داشته باشند، افزود: تمامی شبکه های تلویزیونی، تایم شیفت، یک ماه آرشیو برنامه های تلویزیونی و یک پکیج از برنامه های درخواستی و بازی های رایانه ای در فاز نخست راه اندازی این رسانه قابل استفاده خواهد بود. همچنین در فازهای پیشرفته تر این سرویس امکان آموزش تعاملی آنلاین، مشاهده کنسرت ها به صورت زنده قابل انجام خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در تلویزیون آی پی مدیا سرعت متوسط دسترسی چهارمگابیت بر ثانیه خواهد بود و این درحالی است که برای محتوای SD سرعت تعریف شده 2 مگابیت، برای محتوای HD سرعت تعریف شده سه مگابیت و برای محتوای full HD تا 5 مگابیت بر ثانیه سرعت دسترسی در نظر گرفته شده است.
آی پی مدیا از سال 86 و در راستای تحقیقات اولیه در زمینه ارائه محتوای صوتی و تصویری بر روی زیرساخت های شبکه آی پی در دستور کار معاونت رسانه مجازی سازمان صدا و سیما قرار گرفت و پس از آن در قالب تفاهم نامه ای با شرکت مخابرات ایران ارائه این سرویس در بستر های مخابراتی موجود امکان پذیر شد.
این سامانه در حال حاضر پس از طی کردن فاز آزمایشی در مرحله اجرای کشوری قرار دارد و قرار است در فاز نخست 126 هزار خانواده ایرانی در 6 استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، یزد و قزوین از قابلیت های این رسانه مبتنی بر اینترنت استفاده کنند.

آی پی مدیا با نام تجاری آی سیما در اختیار کاربران قرار می گیرد و مجموعه ای از برنامه شبکه های ملی و استانی صدا و سیما تمامی شبکه های تخصصی این سازمان، آرشیو یک ماهه این شبکه ها، فیلم، سریال، صدا و موسیقی درخواستی، خدمات عمومی آنلاین، برنامه های کاربردی بر روی اپلیکیشن اندروید، بازی و اینترنت را شامل می شود. به گزارش مهر، فاز نخست راه اندازی این پروتکل ارتباطی و تعاملی امروز سه شنبه با حضور مدیران شرکت مخابرات ایران و سازمان صدا و سیما در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.


کد مطلب: 20833

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20833/جزئیات-ثبت-نام-هزینه-اشتراک-استفاده-تلویزیون-تعاملی-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir