کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ به سوالاتی که کنکوری‌ها پرسیده بودند

20 آذر 1392 ساعت 22:19

سوالاتی که در خصوص "کنکور 93 "پرسیده شده از زبان دکتر توکلی "مشاور عالی سازمان سنجش" پاسخ داده شد.


*** علی


 خواهشا به این سوال من جواب دهید: اگر کسی دانشجوی دانشگاه پیام نور باشه، می‌تونه بدون انصراف از دانشگاه تو آزمون سراسری 93 شرکت کنه، اگه اجازه شرکت داره کد نظام کد نظام وظیفه چند باید بزنه ؟
پاسخ از دکتر توکلی:می‌توانید شرکت کنید اما اگر قبول شدید، می‌توانید انصراف دهید، برای کد نظام وظیفه به دفترچه راهنمای کنکور مراجعه کنید.



*** ali
سلام و خسته نباشید، سال آینده میزان سوابق تحصیلی برای داوطلبان 93 چیزی حدود 25 درصد میباشد، چنانچه اگر در آزمون 93 نتیجه مطلوبی به دست نیاوردیم و خواهان برگزاری آزمون دیگر در سال 94 باشیم. آیا میزان سوابق برای یکسال ماده‌ها تغییر می‌کند؟
پاسخ از دکتر توکلی: برای هر آزمونی شورای سنجش و پذیرش برای سوابق تحصیلی تصمیم گیری می‌کند، این تصمیم‌گیری برای آزمون 93 است و برای آزمون 94 این شورا چنانچه تصمیم دیگری داشته باشد، اطلاع رسانی می‌شود.


*** حیدری
هیچ راهی برای ثبت نام دانشجویان روزانه در کنکور سراسری 93 وجود ندارد؟
اگر پذیرفته شده‌های سال 92 باشند و در روزانه پذیرفته شده باشند، اعم از این‌که در رشته‌های متمرکز یا نیمه متمرکز باشند حتی با انصراف قطعی از تحصیل اجاز‌ه‌ی شرکت در آزمون را ندارند.



*** princess

سلام، سال سومی‌ها هم می‌تونن امسال کنکور بدن؟
پاسخ از دکتر توکلی: از لحاظ مقررات دفترچه راهنما فقط کسانی که شاغل به تحصیل در دوره‌های پیش دانشگاهی و با فارغ التحصیلی و پیش دانشگاهی و یا دیپلمه نظام قدیم هستند می‌توانند شرکت کنند.



*** محمد

با سلام، آیا امسال تربیت معلم پذیرش دارد؟ چون در دفترچه نسبت به علاقمندی آن که هر ساله وجود داشته، هیچ مطلبی گفته نشده است؟
پاسخ از دکتر توکلی: دیروز آموزش و پروش اعلام کرده حتی ظرفیت 17 هزار نفر است و در دفترچه شماره (2) درج شده و اعلام علاقه‌مندی نیز سوال می‌شود.




*** zahra

سهمیه شاهد در کنکور 93 چطوری اعمال می‌شود؟ سوابق تحصیلی را واضح‌تر توضیح بدید که چه‌جوری تاثیر داره، فرزند جانباز 5% تا 20% سهمیه دارند یا نه ؟
پاسخ از دکتر توکلی: سهمیه‌ها همانند سال گذشته در دفترچه راهنما نوشته شده است.سوابق تحصیلی نیز تا حداکثر 25 درصد تاثیر قطعی مثبت و منفی دارد.


***حیدری از سرپل


تکلیف کنکوری‌های 2 سال بعد چیه، ما برای کنکور بخونیم یا امتحان نهایی ؟
پاسخ از دکتر توکلی: به هر حال همه‌ی افراد باید تا 5 سال دیگر که آزمون هست، برای امتحانات نهایی تلاش کنند، سوابق تحصیلی نیز برحسب این‌که شورای سنجش و پذیرش چند درصد تاثیر را اعمال کند تصمیم گیری می‌کند.

*** رضا دلاور

کنکور آزاد از سراسری جدا شده؟
پاسخ از دکتر توکلی:جدا نشده، هر کسی بر اساس مصوبه شورا اگر می‌خواهد در رشته‌های دانشگاه آزاد پذیرش شود، حتما باید از آزمون سراسری شرکت کند.

***iran

سلام، من می‌خواستم بدونم کسایی که در زمان امتحانات نهایی فرصت درس خوندن نداشتن و الان میخوان جبران کنن، با این تاثیر قطعی 25 درصدی معدل کتبی وضعیتشون چطور می‌شود؟
پاسخ از دکتر توکلی: به هرحال بر اساس تصمیم گیری‌های گرفته شده تاثیر 25 درصدی قطعی است و می‌تواند مثبت و یا منفی اعمال شود، توصیه می‌کنم برای کنکور بدون استرس و نگرانی از سوابق، تلاش کنند.

****. ناشناس

با سلام، آیا مهلت ثبت نام تمدید می‌شه ؟
پاسخ از دکتر توکلی:به همه داوطلبان اکیدا توصیه می‌کنم چنانچه علاقه‌مند به ثبت نام در آزمون سراسری هستند، هرچه سریع‌تر ثبت نام خود را انجام دهند و آن را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند، زیرا قدم اول برای دانشگاه و آزمون سراسری، مرحله ثبت نام اولیه است.
این قسمت دوباره کامل خواهد شد

 باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 20845

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20845/پاسخ-سوالاتی-کنکوری-ها-پرسیده-بودند

میگنا
  https://www.migna.ir