سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - 28 Sep 2021
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۷
کد مطلب: 20957
۱

استانداردهاي دوركمر در زنان و مردان را بشناسيم

به گزارش وب دا؛ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد، گفت: در رژیم‌های لاغری که همراه با محدودیت شدید کالری در یک مدت زمان کوتاه هستند و سريعا تاثير مي‌گذارند، بیشترین قسمتي از بدن که لاغر می‌شود، صورت فرد است.
مرضيه كامران اظهار كرد: فردی که فقط از چاقی شکمی رنج می‌برد و صورت لاغری دارد، با پيروي از رژیم‌های غیر اصولی، علاوه بر ابتلا به اختلالات فراوان جسمی، با مشكل لاغری صورت و به عبارت دیگر افتادگی پوست و تغییرات نامطلوب ظاهری نيز مواجه خواهد بود، به طوري كه از ادامه رژيم مايوس مي‌شود.

وی ادامه داد: آغاز یک رژیم غذایی اصولی و همراه با کاهش تدریجی ميزان انرژی دریافتی و اصلاح الگوی تغذیه‌ای، موجب از دست دادن حجم بافت چربی از ناحیه موردنظر پس از مدتي کوتاه و عدم درگيري با عوارض نامطلوب رژيم‌هاي غذايي اشتباه مي‌شود.

استانداردهاي دور كمر در زنان و مردان
اين كارشناس تغذيه با بيان اينكه بسیاری از افراد نیازمند کاهش اندازه دور کمرشان هستند، تصريح كرد: دور کمر در زنان از 88 سانتیمتر و در مردان از 102 سانتیمتر نباید بیشتر باشد.
وي ابراز داشت: افزايش اندازه دور كمر بيش از اين ميزان، علاوه بر ظاهر نازيبا، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزايش مي‌دهد.

روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد
كامران با تاكيد بر اينكه روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد، گفت: چنانچه رژیمی به شما اطمینان داد كه سریعا چربی شکمی را کاهش می‌دهد، بيش از چربي‌، موجب از دست رفتن آب بدن مي‌شود و پس از قطع این رژیم، آب بدن مجددا بازمی‌گردد.

چند توصيه براي كاهش چربي‌هاي موضعي
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد ضمن تاکید بر مصمم بودن فرد برای کاهش چربی شکمی و در ادامه آن حفظ لاغری، بیان داشت: داشتن رژیم غذایی منظمی که حاوی سه وعده اصلی و دو تا سه میان‌وعده باشد، در تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن اهمیت فراوان دارد و از پر اشتهایی کاذب جلوگیری می‌كند. وی يادآور شد: داشتن رژیم غذایی کم‌چرب به همراه استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات، مصرف دو تا سه بار ماهی در هفته و عدم استفاده از گوشت‌های پرچرب و پرنمک مانند سوسیس و کالباس، همچنين مواد قندی و شیرین، در کاهش چاقی موضعی مفید است
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

روان شناسی رشد،نظریه های رشد ( پیاژه- اریکسون)، مراحل رشد (کودکی –نوجوانی-بزرگسالی- پیری )
درگذشت روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران بر اثر کرونا
خودافشایی هیجانی  Emotional  Self-Disclosure
هفت ویژگی یک شریک عاطفی امن از دید روانشناسان
چرا شغل‌مان، همه‌ هویت ماست؟
زن و ازدواج موفق
انگ یا استیگما؛ مشکلی واقعی در درمان بیماران روانی
کدام خواستگار شما را خوشبخت می‌کند؟
سندروم توره یا سندروم تورت را بشناسید!
شناخت انواع سبک زندگی در روانشناسی
چگونه استاد دانشگاه شویم؟/ تمام نکات لازم برای رسیدن به کرسی دانشگاه
چگونه در مقابل افراد خودخواه از خودمان حفاظت کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.