کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استانداردهاي دوركمر در زنان و مردان را بشناسيم

26 آذر 1392 ساعت 12:37

تاکنون رژیم غذایی که باعث لاغری یک قسمت از بدن شود، تایید علمی نگرفته و هنگام رژیم غذایی، روند لاغری از صورت آغاز شده، به سمت پایین بدن حرکت می‌کند


به گزارش وب دا؛ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد، گفت: در رژیم‌های لاغری که همراه با محدودیت شدید کالری در یک مدت زمان کوتاه هستند و سريعا تاثير مي‌گذارند، بیشترین قسمتي از بدن که لاغر می‌شود، صورت فرد است.
مرضيه كامران اظهار كرد: فردی که فقط از چاقی شکمی رنج می‌برد و صورت لاغری دارد، با پيروي از رژیم‌های غیر اصولی، علاوه بر ابتلا به اختلالات فراوان جسمی، با مشكل لاغری صورت و به عبارت دیگر افتادگی پوست و تغییرات نامطلوب ظاهری نيز مواجه خواهد بود، به طوري كه از ادامه رژيم مايوس مي‌شود.

وی ادامه داد: آغاز یک رژیم غذایی اصولی و همراه با کاهش تدریجی ميزان انرژی دریافتی و اصلاح الگوی تغذیه‌ای، موجب از دست دادن حجم بافت چربی از ناحیه موردنظر پس از مدتي کوتاه و عدم درگيري با عوارض نامطلوب رژيم‌هاي غذايي اشتباه مي‌شود.

استانداردهاي دور كمر در زنان و مردان
اين كارشناس تغذيه با بيان اينكه بسیاری از افراد نیازمند کاهش اندازه دور کمرشان هستند، تصريح كرد: دور کمر در زنان از 88 سانتیمتر و در مردان از 102 سانتیمتر نباید بیشتر باشد.
وي ابراز داشت: افزايش اندازه دور كمر بيش از اين ميزان، علاوه بر ظاهر نازيبا، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را افزايش مي‌دهد.

روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد
كامران با تاكيد بر اينكه روش سریعی برای کاهش چربی دور شکم وجود ندارد، گفت: چنانچه رژیمی به شما اطمینان داد كه سریعا چربی شکمی را کاهش می‌دهد، بيش از چربي‌، موجب از دست رفتن آب بدن مي‌شود و پس از قطع این رژیم، آب بدن مجددا بازمی‌گردد.

چند توصيه براي كاهش چربي‌هاي موضعي
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد ضمن تاکید بر مصمم بودن فرد برای کاهش چربی شکمی و در ادامه آن حفظ لاغری، بیان داشت: داشتن رژیم غذایی منظمی که حاوی سه وعده اصلی و دو تا سه میان‌وعده باشد، در تنظیم سوخت و ساز طبیعی بدن اهمیت فراوان دارد و از پر اشتهایی کاذب جلوگیری می‌كند. وی يادآور شد: داشتن رژیم غذایی کم‌چرب به همراه استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات، مصرف دو تا سه بار ماهی در هفته و عدم استفاده از گوشت‌های پرچرب و پرنمک مانند سوسیس و کالباس، همچنين مواد قندی و شیرین، در کاهش چاقی موضعی مفید است


کد مطلب: 20957

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20957/استانداردهاي-دوركمر-زنان-مردان-بشناسيم

میگنا
  https://www.migna.ir