شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۵
کد مطلب: 20961
۰

۸۰ درصد دختران و پسران ایرانی راه‌های مقابله با ایدز را نمی‌دانند

به گزارش فارس، محمد منیر صفی‌الدین، رئیس دفتر یونیسف در ایران در نشست تخصصی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش پایه که در سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، گفت: یونیسف معتقد است جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، مسیر قابل تحسینی را سپری کرده است.
وی ادامه داد: در سال 1990 حدود 84 هزار مدرسه در ایران وجود داشت و در سال 2010 این آمار به بیش از 120 هزار مدرسه رسیده است. این اقدام مهم بسیار موثر و پیشرفتی برای کشور محسوب می‌شود که 42 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر یونیسف در ایران افزود: آمار آموزش و پرورش نشان می‌دهد نرخ ثبت‌نام خالص در مقطع ابتدایی چیزی حدود 99 درصد و نرخ حضور دانش ‌آموزان در مدارس ابتدایی حدود 97 درصد است؛ برابری جنسیتی تا حدود زیادی در مقاطع ابتدایی و متوسطه رعایت می‌شود.

وی افزود: در چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه بهبود کیفیت آموزشی در ایران مثل تمیز و پرلز صورت گرفته است و میزان یادگیری کودکان در 10 سال گذشته به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. وی گفت: البته هنوز هم چالش‌هایی وجود دارد.
ضمن ارج نهادن به موفقیت‌ها، باید راهی برای مقابله با چالش‌ها پیدا کرد برای مثال در خارمیانه و شمال آفریقا، ایران بهترین کشور در زمینه آموزش کودکان است هرچند خاورمیانه و شمال آفریقا دومین منطقه در جهان از نظر پایین بودن و بی‌کیفیت بودن آموزش هستند.
محمد منیر صفی الدین اظهار کرد: یونیسف امیدوار است ایران جایگاه خود را در کل جهان به عنوان موفقترین کشورها در خصوص آموزش با کیفیت با کودکان بالا ببرد و آماده‌ایم در این خصوص به ایران کمک کنیم.
رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: همه معتقد هستیم که آموزش چیزی فراتر از سواد آموزی است؛ آموزش برای مقابله با چالش‌های پیش روی زندگی فرد است و آن را از سوادآموزی صرف متفاوت می‌کند و این همان چیزی است که انگیزه افراد برای رفتن به کلاس را بالا می‌برد.
وی ادامه داد: یونیسف امیدوار است چالش‌هایی که نظام آموزشی ایران با آن روبه‌رو است، از سر راه بردارد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس دفتر یونیسف در ایران گفت: بر اساس مطالعه‌ای که وزارت بهداشت انجام داده فقط 16 درصد دختران و 20 درصد پسران راه‌های مقابله با ایدز را می‌دانند یعنی 80 درصد آنها در این خصوص اطلاعاتی ندارند.

یکی دیگر از چالش‌ها اعتیاد است و همین طور حوادث جاده‌ای که دومین عامل مرگ و میر در ایران است.
وی افزود: باید کودکان و نوجوانان در سیستم آموزشی، راه‌های مقابله با اعتیاد و ایدز و حوادث را بیاموزند و چه کسی بهتر از معلمان و مدارس می‌توانند این آموزش‌ها را به کودکان بیاموزند و این همان ارزش افزوده آموزش است یعنی توانمند کردن فرد برای مقابله با چالش‌های روبه‌رو با زندگی و چالش دیگر که نه فقط ایران بلکه در همه جای دنیا فارغ التحصیلان با مشکل بیکاری روبه‌رو هستند و دلیل آن عدم ارتباط بازار کار و نظام آموزشی عالی است و امیدواریم ایران بتواند الگویی برای دیگر کشورها در خصوص ارتباط معنادار دانشگاه و بازار کار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.