پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۱
کد مطلب: 2098
۰

پذیرش دانشجوی ارشد مجازی در اسفند/برگزاری کنکورارشد مجازی جداگانه دردانشگاه تهران

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرش داوطلبان کنکور ارشد برای رشته های مجازی که متقاضی پذیرش در بهمن امسال هستند، اسفندماه خواهد بود و آزمون 27 و 28 بهمن برگزار می شود.
ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: آزمون سراسری رشته های مجازی در مقطع کارشناسی ارشد در 27 و 28 بهمن ماه همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می شود. وی اظهار داشت: در این آزمون پذیرش دانشجو برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری و سال تحصیلی آینده خواهد بود. معاون سازمان سنجش گفت: از این رو براساس تقاضای داوطلب برای پذیرش در بهمن ماه امسال، پذیرش نهایی این دسته از داوطلبان را در اسفند ماه اعلام و داوطلب را در این زمان به دانشگاهها معرفی می کنیم.   یک استثنا برای یک کنکور/ برگزاری کنکورارشد مجازی جداگانه دردانشگاه تهران
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران با مجوز وزارت علوم اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دوره های آموزش الکترونیکی (مجازی) برای نیمسال دوم 90-89 می کند.
سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری آزمون مجازی آموزشهای الکترونیکی (مجازی) در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران گفت: در راستای توسعه و تقویت فضای مجازی، دانشگاه تهران در تعدادی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد آموزشهای الکترونیکی (مجازی) سال تحصیلی 90-89 (نیمسال دوم) آزمون به عمل می آورد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری این آزمون توسط دانشگاه با برگزاری آزمون سراسری توسط سازمان سنجش که از امسال برای رشته های مجازی مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود مغایرت ندارد افزود: با آنکه سازمان سنجش آزمونهای مجازی را سراسری برگزار می کند اما بر اساس مجوزی که دانشگاه تهران از وزارت علوم برای جذب دانشجو در نیمسال دوم کسب کرده است این آزمون بار دیگر به صورت جداگانه در دانشگاه تهران برگزار می شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران از سال آینده به شیوه سازمان سنجش عمل می کند در ارتباط با علت این امر اظهار داشت: دانشگاه تهران از سال 88 در این زمینه دانشجو نگرفت چون احتیاج به بازنگری درونی در ارزیابی از دوره های مجازی و ساماندهی در تدوین ضوابط و آیین نامه های داخلی داشت. معاون آموزشی دانشگاه تهران با اعلام اینکه در این زمینه توانستیم بسترها را مهیا و با کیفیت تر کنیم گفت: در این مدت دچار یک فاصله دوساله شدیم و دانشجو نگرفتیم تا زمینه ها را قدری مهیاتر و با کیفیت تر کنیم، در همین راستا نیاز به تغییر در ساختار دانشگاه احساس می شد.
 
قمصری با اعلام اینکه زمان برگزاری این آزمون هفته آینده مشخص می شود خاطرنشان کرد: برخی امکانات که در این زمینه وجود داشت بلا استفاده مانده بود که با این اقدامات و مجوز وزارت علوم که 6 دی ماه جاری صادر شد در تعدادی از رشته های کارشناسی ارشد دوره های آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشجو جذب می کنیم.
 
به گزارش مهر، ابوالفضل حسنی - مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی پیش از این درباره برگزاری آزمون متمرکز برای رشته های مجازی دوره کارشناسی ارشد گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته هر دانشگاه بر اساس شرایط خود اقدام به گرفتن آزمون و پذیرش دانشجو در رشته های مجازی می کرد و از این طریق ناهماهنگی هایی به وجود می آمد از سال جاری تصمیم گرفتیم همزمان با کنکور سراسری کارشناسی ارشد، آزمونی را به صورت سراسری برای رشته های مجازی دانشگاهها برگزار کنیم.

   
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...