جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۷
کد مطلب: 21104
۰

جزئیات و شرايط بورسیه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش مهر، دانشگاه آزاد اسلامی از میان پذیرفته شدگان دوره دکتري، تعدادي را به صورت (Ph.D) تخصصی بورسیه می پذیرد و براي پذیرفته شدگان در برخی از رشته ها که امکان بورسیه نیست، از طریق حوزه معاونت دانشجویی وامهاي بلند مدت در نظر گرفته شده است.
تمام دانشجویان دوره دکتري تخصصی (اعم از بورسیه یا آزاد) باید به طور تمام وقت به تحصیل در این دوره بپردازند؛ از دیگر شرایط پذیرش در این دوره از بورس دکتری دانشگاه آزاد نداشتن بیش از 35 سال سن براي آقایان و 33 سال سن براي خانمهاي دوره دکتري تخصصی تا اول مهرماه ، اعلام شده است.

سپردن تعهد خدمت دو برابر سنوات استفاده از بورس تحصیلی در دفتر اسناد رسمی همچنین سپردن وثیقه که نوع و میزان آن را دانشگاه تعیین و اعلام می کند؛ لازم است تهیه شود.

دانشجویان بورسیه در صورت اعزام به خدمت وظیفه عمومی پس از اتمام طرح سربازي طول مدت خدمت و در صورتیکه طرح سربازي خود را در همان واحد دانشگاه آزاد اسلامی بگذرانند سنوات مربوط به گذراندن طرح سربازي آنان با تعهد یک برابر اضافی که جمعاً مدت 4 سال خواهد بود به مدت تعهد اضافه شده و تأثیري در کاهش ایام تعهد خدمت موضوع ماده 45 فوق نخواهد داشت.

متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی پس از قبولی قطعی در دوره دکتري تخصصی می توانند با مراجعه به سایت استخدام اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی jazb.iau.ir نسبت به شرکت در فراخوان راتبه دانشگاه اقدام کنند.
متقاضیان پس از طی مراحل جذب و تأیید شوراي مرکزي بورس دانشگاه می توانند از مزایاي بورس تحصیلی استفاده کنند. دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان مهلت مقرر برابر آیین نامه هاي جاري تقاضاها را مورد رسیدگی قرار داده در صورت انطباق با شرایط، زمان مصاحبه را که منحصراً براي پذیرش بورسیه انجام می گیرد به طریق مقتضی به اطلاع داوطلبان خواهد رساند.
دانشجوي بورسیه مکلف است برابر مقررات در هریک از واحدهاي دانشگاهی در سراسر کشور بنا به تشخیص شوراي بورس سازمان مرکزي دانشگاه بدون عذر و بهانه اي به انجام وظایف دانشگاهی محوله ادامه دهد، مگر آنکه قبلاً در مورد محل خدمت او توافق حاصل شده باشد.

قطع بورسیه تحصیلی محدود به موارد زیر است:
 الف) دانشجوي بورسیه به دلایل آموزشی قادر به ادامه تحصیل نباشد
ب) دانشجو از عهده انجام برنامه هاي آموزشی ارائه شده از طرف گروه آموزشی مربوط برنیاید
ج) دانشجو، دلیل قانع کننده اي براي انصراف از ادامه استفاده از بورس ارائه دهد دانشجویان بورسیه موظفند به طور تمام وقت و برابر آیین نامه هاي مربوط، به امر تحصیل و تحقیق ادامه دهند.
دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه تعهدي جهت بورسیه پذیرفته شدگان ندارد و در رشته هاي مورد نیاز خود بنا به تشخیص شوراي بورس دانشگاه دانشجوي دوره دکتري تخصصی را با توجه به ضوابط، بورسیه می کند.
ثبت نام آزمون دکتری 93 دانشگاه آزاد تا 8 دی ماه ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم