کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیدی 318 هزار و 500 تومانی کارمندان

25 دی 1389 ساعت 10:00


عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان بر اساس فرمول قانون مدیریت خدمات کشوری 318 هزار و 500 تومان خواهد بود که در بهمن ماه به تصویب دولت خواهد رسید.
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در گفتگو با مهر با اشاره به فرمول تعیین عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در قانون خدمات کشوری گفت: بر اساس فرمول مذکور، ضریب ریالی که رقمی معادل 637 هزار تومان است، ضرب در عدد 500 خواهد شد که رقمی معادل 318 هزار و 500 تومان خواهد شد. رحیم ممبینی این رقم و ضریب را فرضی عنوان کرد و افزود: تصمیم نهایی در این خصوص توسط دولت اتخاذ خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه معمولا هیئت وزیران در بهمن ماه میزان عیدی را به تصویب می رساند و نهایی می کند، اظهارداشت: عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان دولت بر اساس فرمول مذکور خواهد بود. به گزارش مهر، سال گذشته عیدی 300 هزار تومانی کارمندان در ابتدای اسفندماه همراه با حقوق پایان بهمن ماه به حساب کارمندان و بازنشستگان دولت واریز شده بود. همچنین هر ساله عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی تا اوایل اسفندماه به حساب آنان واریز می شود. ممبینی همچنین با تاکید بر اینکه بودجه سال 90 نهایی شده است، گفت: کارهای مربوط به بودجه 90 در حال انجام است و به زودی اخبار آن را اعلام خواهیم کرد. به گزارش مهر، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پیش از این از مهار هزینه‌های جاری در لایحه بودجه سال آینده کل کشور خبر داده و گفته است: این لایحه در بخش مصارف هزینه‌ای کاملا انقباضی خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه مصارف هزینه ای  در بودجه سال 90 کاهش یافته و به عبارت دیگر، مهار شده است، افزوده است: بودجه90 بودجه ای کاملا انقباضی در بخش مصارف هزینه ای است. ممبینی شتاب بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی را از موضوعات اساسی و کلیدی بودجه سال 90 عنوان و بیان کرده است: برای رشد و توسعه اقتصادی که مبنای آن توسعه زیر ساخت است از دو محل منابع عمومی و تسهیلات داخلی، خارجی و سرمایه گذاری باید منابع تامین شود، بنابراین به این بخش در بودجه 90 توجه خاصی شده است.
 
وی بر کنترل مصارف هزینه ای در بودجه 90 تاکید و بحث گسترش عدالت اجتماعی را از موضوعات بسیار مهم بودجه سال 90 ارزیابی کرده و افزوده است: بودجه های منطقه ای و استانی در بودجه سال آینده گسترش یافته است.
 
وی بیان کرده است: بحث توسعه بیمه های اجتماعی در بودجه سال 90 در نظر گرفته شده است. همچنین یکی از شعارهای اساسی بودجه 90 حمایت از تولید کنندگان داخلی و صادرات است.
 
وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال 90 ردیفهای فاقد کارآیی و اثربخشی حذف می شوند، افزوده است: در بخش بودجه های عمرانی و هزینه ای از منطق بودجه ریزی عملیاتی استفاده خواهیم کرد.


کد مطلب: 2126

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/2126/عیدی-318-هزار-500-تومانی-کارمندان

میگنا
  https://www.migna.ir