جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۹
کد مطلب: 21370
۰

افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز

افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز
ایسنا: فرداد درودی در اولین کارگاه کشوری پیوند برنامه های کنترل ایدز / HIV و سلامت باروری با هدف حذف انتقال HIV و سفلیس از مادر به نوزاد اظهار کرد: در سال 2000 میلادی بزرگترین گردهمایی دولت ها و کشورها برای تنظیم اهداف هزاره سوم و کاهش مرگ و میر کودکان برگزار شد.

وی افزود: پس از آن از سال 2001 کشورها موظف شدند میزان پیشرفت های خود در این بخش را به سازمان ملل متحد گزارش دهند و در سال 2006 دوباره کشورها دور یکدیگر جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که باید وسائل پیشگیری و مراقبت و درمان را به خدمت گیرند.

هماهنگ کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران ادامه داد: در سال 2011 یک پیامد سیاسی به تصوب رسید که بر طبق آن اهداف جدید و شجاعانه ای در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن روش های جدید، موارد جدید و ابتلای کودکان به HIV باید صفر برسد.

درودی اضافه کرد: در این نشست های هم اندیشی مشخص شد ما نیازمندیم که روش های پیشگیری را دگرگون کنیم و به همین علت باید گفت که برگزاری این کارگاه می تواند یکی از روش های جدید پیشگیری باشد چرا که به صفر رساندن موارد جنسی و حذف انتقال ویروس HIV از مادر به کودک را در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: در برنامه پیوند کنترل ایدز / HIV مشخص شده که یک زن چه طور از مبتلا شدن به این ویروس جلوگیری کند و اینکه اگر مبتلا شد چطور بیماری را کنترل کند و پس از آن چگونه به راحتی صاحب فرزند شود.

هماهنگ کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران با بیان اینکه تعداد زنان مبتلا به ایدز / HIV در ایران روبه افزایش است، اضافه کرد: کلید موفقیت، تشخیص به موقع این ویروس است و اگر این کار به درستی انجام نشود شانس تولد نوزاد سالم از دست خواهد رفت.

درودی با بیان اینکه ایدز / HIV درمان ندارد و فقط در زمان بارداری می توان جنین را از ابتلا به آن حفاظت کرد، تاکید کرد: کشور در این زمینه از نظر علمی و عملی مشکلی ندارد و هیچ چیز نباید این کشور را متوقف کند چرا که مهمترین هزینه این بیماری هزینه های روانی است که به خانواده وارد می شود.

وی اضافه: اگر برنامه پیوند برنامه های کنترل ایدز / HIV و سلامت باروری با هدف حذف انتقال HIV و سفلیس از مادر به نوزاد در ایران عملیاتی شود شاید بتوان گفت که سالانه هشت میلیارد تومان به کشور کمک می شود و اگر این برنامه اجرایی نشود فشار به بخش های دیگر بهداشت کشور وارد می شود. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...